بیش از ۱۱۳ هزار کودک البرزی غربالگری بینایی شدند

“وجیهه محمدی فلاح” روز یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در مجموع طی سال گذشته ۱۱۳ هزار و ۸۳۳ کودک البرزی تحت پوشش طرح غربالگری بینایی بهزیستی قرار گرفتند.

به گزارش عصرآزادی آنلاین، وی افزود: با توجه به اینکه کلیه کودکان ۳ تا ۶ سال استان جامعه هدف این برنامه هستند این اداره کل توانست پوشش ۹۲ درصدی از این برنامه داشته باشد.

وی بیان داشت: در اجرای این برنامه ۵۹ غربالگر، ۲۰ اپتومتریست و یک چشم پزشک در بیش از ۵۰۰ پایگاه دائم و غیر دائم فعالیت داشتند.

مدیرکل بهزیستی البرز گفت: طرح غربالگری برای سال جاری نیز از تاریخ ۲۰ اردیبهشت ماه در کلیه شهرستانهای استان البرز آغاز گردیده است و تا پایان سال ادامه دارد.

محمدی فلاح با بیان اینکه طی اجرای این برنامه با انجام غربالگری بینایی، اختلالات بینایی کودکان مشخص می شود افزود: هزینه غربالگری بینایی با دستگاه فتورفرکتومتر مبلغ ۲۵ هزار تومان و با چارت E مبلغ ۱۵ هزار تومان می باشد.

مدیرکل بهزیستی استان تصریح کرد: برای افراد بی بضاعت مداخلات لازم و کمک هزینه های درمانی توسط بهزیستی انجام می شود.

محمدی فلاح در پایان یادآور شد: توصیه ما به والدین کودکان ۳ تا ۶ سال توجه به سلامتی کودکانشان قبل از بروز هر گونه مشکل جدی است، انتظار ما از والدین این است که در سال جاری این فرصت طلایی را از دست ندهند و با مراجعه به پایگاههای سنجش بینایی، سلامت بینایی را به کودکانشان هدیه دهند و برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با بهزیستی شهرستان مربوطه تماس حاصل نمایند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.