با انعقاد تفاهم نامه همکاری بین شرکت دانش بنیان ایرید IRID و دانشگاه شهید مدنی آذربایجان؛

علم و صنعت ایران در آذربایجان پیوند می خورد

عصرآزادی آنلاین/ سرویس اقتصادی: آیین امضای تفاهم نامه همکاری آموزشی – پژوهشی و فناوری بین شرکت دانش بنیان گسترش صنایع ریلی ایران موسوم به ایرید IRID و دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در تبریز برگزار شد.

این آیین ویژه روز یکشنبه در محل کارخانه این شرکت برگزار گردید که در آن محمدباقر محمد صادقی آزاد رئیس دانشگاه شهید مدنی آذربایجان و محمد متقی پور مدیرعامل شرکت گسترش صنایع ریلی ایران حضور داشته و تفاهم نامه همکاری را با در نظر گرفتن امکانات طرفین اعم از نیروی انسانی، فناوری های موجود، دادها و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری امضا کردند.

این تفاهم نامه که با هدف توسعه و استفاده از امکانات علمی و تحقیقاتی، پژوهش های کاربردی و توسعه فعالیت ها، ایجاد بازارهای جدید، شناسایی بازار برای پروژه های نوپا و نوآفرین دانشجویان، برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی و تخصصی، تدوین و امضا شد و طرفین مقرر نمودند با توجه به موضوعات تبیین شده با یکدیگر همکاری کنند.

محمد متقی پور ضمن ابراز خرسندی از شرایط فراهم شده برای امضای این تفاهم نامه، ابراز امیدواری نمود این تفاهم نامه که بیشتر در زمینه علمی، فنی و پژوهشی می باشد هر چه سریعتر به صورت واقعی و عملگرا اجرایی شده و بتواند نیازهای پژوهشی و فنی طرفین را برطرف نماید.

وی تاکید کرد که تمام سعی و تلاش این شرکت بر بومی سازی تمامی قطعات سوزن، این محصول استراتیژیک می باشد و این مهم با ارتباط نزدیک صنعت و دانشگاه محقق خواهد شد.

محمد صادقی آزاد نیز در این خصوص گفت: با توجه به اینکه یکی از وظایف اجتماعی دانشگاه ها ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه می باشد، هم افزایی منجر به پیشرفت هر دو مجموعه خواهد شد و همچنین ابراز امیدواری نمود با استفاده از امکانات هر دو مجموعه شاهد موفقیت هایی در عرصه صنعت و علم خواهیم بود.

شایان ذکر است اعضای هیئت علمی دانشکده فنی و مهندسی، دانشکده علوم پایه و رابط صنعت و دانشگاه دانشگاه صنعتی آذربایجان و تعدادی از معاونین، مدیران و متخصصان شرکت ایرید در این مراسم حضور داشتند.

شرکت دانش بنیان گسترش صنایع ریلی ایران موسوم به ایرید IRID یکی از شرکت های زیرمجموعه موسسه صندوق کارکنان راه آهن کشور می باشد که به عنوان تنها تولیدکننده انواع سوزن های ریلی در کشور فعالیت می کند و ایران را از این حیث بی نیاز از واردات کرده است.

این مجموعه صنعتی در تبریز با توان و اتکا به نیرو و ظرفیت بالای متخصصان خود توانسته است انواع سوزن های ریلی با شعاع مختلف را تولید کند که در خطوط مختلف راه آهن و قطارهای شهری مورد بهره برداری قرار گرفته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.