صفر نصراله زاده در آیین تجلیل از برگزیدگان جایزه البرز دانشگاه تبریز تاکید کرد؛

توسعه‌ کشور بدون حضور نخبگان ممکن نیست

عصرآزادی/ سرویس فرهنگی: آیین تجلیل از برگزیدگان جایزه البرز با حضور رئیس دانشگاه تبریز، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی، معاون دانشجویی، سرپرست گروه حمایت از استعداد‌ های درخشان و دانشجویان برنده‌ی جایزه البرز در محل دفتر استعدادهای درخشان این دانشگاه برگزار شد. 

رئیس دانشگاه تبریز در این مراسم با بیان اینکه علم باید در اختیار سعادت و سلامت مردم و جامعه باشد گفت: نخبگان، راهبَران جامعه، اصحاب فکر و اندیشه، افرادی دلسوز، متعهد و دارای احساس مسئولیت اجتماعی هستند که منجربه بهبود وضع زندگی مردم می‌شوند.

“صفر نصراله زاده” در رابطه با اهداف پرورش استعدادهای درخشان افزود: شناسایی استعدادهای درخشان یکی از مسائل مهم است اما در ادامه‌ کار، نگهداری و به کارگیری نخبگان نیز بسیار مهم است و برای این منظور ما نیازمند برنامه ریزی و اهداف متعالی هستیم.

وی اضافه کرد: باید به نحو احسن و بهترین شکل ممکن از نخبگان استفاده شود چرا که اگر به کارگیری درستی صورت نگیرد همان دانشجویان که برای آنها زحمات فراوانی کشیده شده، به جای مفید بودن برای کشور، با مهاجرت و پناهندگی به کشورهای دیگر موجب ضرر جامعه خواهند بود.

نصراله زاده تاکید کرد: عدالت، موجب پایداری است و ما باید این موضوع را جدی بگیریم و نخبگان را به جایگاهی که شایسته‌ آن هستند، برسانیم.

رئیس دانشگاه تبریز اظهار کرد: کشورمان نیازمند کارشناسان ماهر است و دانشجویی که دارای مدارک علمی بوده اما در عمل و کار سررشته ندارد، برای کشور مفید نخواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: مدرک گرایی در بین دانشجویان بسیار پرخطر است و دانشجویان باید مهارت گرایی، کار‌محوری و پیشبرد مسائل جامعه را مدنظر قرار دهند.

نصراله‌زاده در خاتمه با اشاره به اینکه برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت، جزئی از جهاد تبیین است خاطرنشان کرد: توسعه‌ کشور بدون نخبگان نمی‌تواند صورت گیرد و ما باید برای پرورش استعدادهای درخشان برنامه‌ریزی درستی انجام دهیم و برای رسیدن به اهداف خود تلاش کنیم.

سرپرست گروه حمایت از استعدادهای درخشان دانشگاه تبریز نیز طی سخنانی با ارائه‌ گزارشی از وضعیت استعدادهای درخشان گفت: در خصوص شیوه نامه‌ جذب، حمایت و حفظ حائزین رتبه‌های برتر کنکور و فارغ التحصیلان ممتاز هر ترم به تعداد حدود ۵۰ نفر صورت می‌‌گیرد.

امین رضایی اکبریه افزود: حجم پرونده‌ها در  پذیرش در مقطع ارشد و دکتری دو برابر شده است، همچنین به ۳۰۰ دانشجو هزینه‌ خرید کتاب پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: امسال در مراسم روز دانشجو از ۸۰ دانشجوی نخبه تجلیل به عمل آمد و از اوایل سال جدید نیز  به بیش از ۸۰ دانشجو گواهی صادر شده است.

اکبریه در خصوص سایر برنامه‌های دفتر استعدادهای درخشان نیز تاکید کرد: اردوهای پیشرفت یکی دیگر از برنامه‌های ماست که به‌ صورت منظم انجام شده و تاکنون از مجموعه‌های صنعتی ایدم، صبح پارلا آسیا، ارس تارلا امین، پگاه و پنل فولاد غرب بازدید شده است.

شایان‌ ذکر است در پایان این آیین، مینا خیرآباد دانشجوی مقطع دکتری تخصصی رشته‌ روان شناسی بالینی، عبداله حسینی اسکندیان دانشجوی مقطع دکتری تخصصی رشته‌ کلام اسلامی و مهران داداش زاده دانشجوی مقطع دکتری تخصصی رشته‌ مهندسی عمران گرایش سازه‌های دریایی که اخیراً موفق به کسب جایزه‌ البرز شده‌ بودند، مورد تجلیل مسئولان دانشگاه تبریز قرار گرفتند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.