رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی در بازدید از یک شرکت تامین کننده مواد اولیه کشور:

تبریز در تکمیل زنجیره غذایی و ثروت آفرینی ایران نقش بی‌ بدیلی دارد

عصرآزادی/ سرویس اقتصادی: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح شعبه فروش و بازرگانی یک واحد تامین و توزیع مواد اولیه کارخانجات صنعتی کشور در تبریز بر نقش بی بدیل این شهر در تکمیل زنجیره غذایی و ثروت آفرینی تاکید کرد.

“صابر مرنیان” گفت: جایگاه آذربایجان شرقی در امر توسعه صنعت، معدن و تجارت بسیار خوب بوده و انصافاً در سایه تلاش های صنعتگران عزیز، آذربایجان شرقی جزو استان‌های موفق در امر توسعه صنعتی، تجاری و اقتصادي می باشد که قدردان کارآفرینان عزیز هستیم.

وی با تاکید بر نقش آفرینی عالی تولیدکنندگان و فعالان صنعتی و اقتصادی استان در امر رونق تولید و تحقق شعار سال افزود: امروز یک اقدام جدید در حوزه تجارت و بازارسازی آذربایجان شرقی شاهد هستیم زیرا در تبریز جای اینگونه اقدامات تجاری احساس می‌شد که باید حرکت های جدید تولیدی در شهر اولین ها به عنوان شهر تجارت ایران انجام گیرد.

پرنیان ادامه داد: آذربایجان شرقی قطب صنایع غذایی کشور است و از لحاظ قدمت و قیمت و کمیت و کیفیت حرفی برای گفتن دارد لذا شکلاتی که در این شهر تولید می شود با محصولات مشابه خود در کشور بلژیک رقابت می کند.

وی با اشاره به اینکه در تولید و تامین تقاضای بازار با برخی مشکلات مواجه هستیم اضافه کرد: در حوزه امنیت غذایی هم مشکلاتی وجود دارد که نشان‌ می دهد باید در آذربایجان شرقی اتفاقات بزرگی انجام اتفاق بیفتد که افتتاح مرغداری مدرن، پرورش گوشت قرمز و روغن خوراکی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی از جمله آنهاست که در حال اجرا بوده و علاوه بر آن بزرگترین شهرک خصوصی صنایع غذایی، بزرگترین گلخانه خاورمیانه و غیره همگی نشان می دهد که در تکمیل زنجیره غذایی و ثروت آفرینی نقش بی‌ بدیلی دارد.

پرنیان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۷۰ کارخانه صنایع غذایی در سطح آذربایجان شرقی به فعالیت می پردازند که در بین استانهای کشور بی‌نظیر است و علاوه بر آن، یک برند خودروی سواری در حد استانداردهای اروپایی توسط بخش خصوصی راه اندازی خواهد شد و در بخش فولاد که آذربایجان شرقی بعد از استانهای اصفهان و خوزستان که دارای صنایع فولادی دولتی هستند در تولید ورق سرد و گرم به اندازه ۲۰ درصد فولاد مبارکه تولید دارد که می تواند به ۵۰۰ واحد تولیدی صنایع فلزی کمک کند تا زنجیره ارزش این حوزه با منابع کمتر و بازدهی بیشتر تکمیل گردد.

وی با ذکر این نکته که حدود ۱۵۰ محور برای فرصت‌های سرمایه‌گذاری بخش تولید آذربایجان شرقی آماده ارائه است که به فعالان این عرصه تقدیم نماییم یادآور شد: کمااینکه مدیرعامل این شرکت، تولید را به تجارت متصل می کند تا زنجیره تولید و توزیع مواد اولیه را تکمیل کرده و در فروش محصولات نهایی نیز موفق شود زیرا فضا برای مانور واحدهای تولیدی و کارخانجات بیشتر خواهد شد.

رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی تاکید کرد: تبریز باید به شهر صادرات و تجارت صنعت اقتصاد و سرمایه گذاری تبدیل شود زیرا فعالان این حوزه بسیار تلاشگر هستند اما دستورالعمل ها و نگرش ها باید به تجارت و تولید به حداقل ترین سهولت خود برسد تا به ثروت افزایی دست یافته و کسب و کارها رونق بگیرد!

▪️در محور توسعه و تحقق شعار آغازگر توسعه ایم حرکت می کنیم

 

مدیرعامل شرکت آناگروه تابان تبریز نیز در این مراسم گفت: تمام تلاش مجموعه ما حرکت در محور توسعه و تحقق شعار “آغازگر راه توسعه ایم” می باشد که البته تنها یک شعار نیست بلکه محور توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و غیره است.

“جلال حاجی پور” افزود: این مجموعه در صدد ورود به بازارهای جهانی و تحقق تجارت جهانی است و بر همین اساس برنامه های مختلفی برای رسیدن به این هدف تدوین کرده است که با حمایت مسئولان و دستگاه‌های دولتی قطع یقین به آنها دست خواهیم یافت.

وی با اشاره به اینکه سعی شده تا مواد اولیه محصولات تولیدی داخل کشور به سهولت به دست صاحبان صنایع برسد اضافه کرد: سعی بر آن است تا مواد اولیه در کوتاه ترین زمان ممکن و با تسهیلات بسیار مناسب و قیمت نازل به دست کارخانه‌داران برسد.

شایان ذکر است آنا گروه تابان پیشرو در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۲ در خصوص مهار تورم و رشد تولید مسئولیت بزرگی بر عهده دارد تا بتواند تامین مواد اولیه تولید کارخانجات و واحدهای صنایع غذایی کشور را به سرانجام رساند لذا این گروه بازرگانی، برند برتر حوزه صنایع غذایی شمال غرب کشور با مدیریت “جلال حاجی‌پور” به عنوان جوان نخبه و مخترع جهانی جشنواره های بین المللی و کارآفرین جوان آذربایجان شرقی در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ می باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.