همزمان با آیین ویژه گرامیداشت روز صنعت و معدن آذربایجان شرقی انجام می گیرد؛

تبریز میزبان رویداد ملی اجلاس سراسری خانه های صمت کشور

?محمدحسین باقری: این اجلاس یک برند برجسته برای تبریز است

عصرآزادی آنلاین/ سرویس اقتصادی: رویداد ملی اجلاس سراسری خانه های صمت کشور همزمان با آیین ویژه گرامیداشت روز صنعت و معدن آذربایجان شرقی روزهای ۲۱ الی ۲۳ تیرماه ۱۴۰۲ در تبریز برگزار خواهد شد که در آن مسئولان ارشد کشوری، روسا و اعضای خانه های صمت استانها، نمایندگان مجلس و فعالان اقتصادی داخل و خارج کشور حضور خواهند داشت.

در نشست خبری مسئولان این رویداد ملی که محمدحسین باقری رئیس خانه صنعت و معدن و رئیس انجمن همگن صنایع فلزی آذربایجان شرقی، صابر پرنیان رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی، محمدعلی سلطانی نائب رئیس خانه صنعت و معدن و رئیس انجمن همگن برق و الکترونیک استان، مهدی امینی عضو هیئت رئیسه خانه صنعت و معدن و رئیس انجمن همگن چرم استان و سولماز علیپور دبیرکل خانه صنعت و معدن و دبیر اجرایی اجلاس سراسری خانه‌های صنعت کشور حضور داشتند به تشریح این رویداد ملی پرداخته شد که از آن به عنوان روز ملی صنعت و معدن کشور قلمداد می گردد.

در این نشست خبری اعلام گردید که بخش های بیمه، کار، بانک، کسب و کار چهار گروه محوری اجلاس سراسری خانه های صمت کشور است که در خصوص آنها طرح موضوع خواهد شد و در جمع بندی همایش نیز یک بیانیه صادر شده و خواسته های بخش صنعت و معدن به عنوان یک دستاورد ملی تنظیم می گردد.

▪️بزرگترین مراسم روز صنعت و معدن کشور را رقم خواهیم زد

رئیس هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی برگزاری اجلاس سه‌ روزه خانه‌های صمت کشور را یک اتفاق بزرگ و ارزشمند در عرصه صنعت استان دانست و گفت: همه ساله مراسم روز صنعت و معدنِ تبریز، بعد از مراسم پایتخت، دومین مراسم کشور است اما امسال تلاش کردیم تا با برگزاری گردهمایی سه‌ روزه خانه‌های صمت کشور، بزرگترین مراسم روز صنعت و معدن کشور را رقم بزنیم.

“محمدحسین باقری” با اشاره به استقبال باشکوه از این مراسم در سال‌های گذشته افزود: به دنبال هرچه بهتر برگزار کردن این مراسم هستیم و از مهمانان عالی رتبه کشوری برای حضور در این اجلاس بزرگ دعوت کرده‌ایم تا یک رُخداد مثبت را در عرصه صنعت و معدن آذربایجان تحقق بخشیم.

وی با اشاره به اینکه علاقه مند است تا ایرادات موجود در حوزه صنعت و معدن بخش خصوصی استان مطرح گردد اضافه کرد: این اجلاس سراسری قرار بود در یک شهر دیگر برگزار شود که با دشواری های بسیار زیاد به تبریز رسید و باید همگی دست به دست هم داده و تبریز را در بخش صنعت و معدن به جایگاه اصلی خود برسانیم.

▪️واحد آموزش و پژوهش خانه صنعت و معدن در شرف تاسیس است

 نائب رئیس خانه صنعت و معدن نیز با اشاره به اینکه خانه صمت آذربایجان شرقی با پارک علم و فناوری استان تفاهمنامه‌ های متعددی منعقد کرده است گفت: تحولات بزرگی در پیشبرد اهداف علم در کنار عمل انجام می گیرد و علاوه بر آن با واحدهای علم و فناوری دانشگاه های تبریز، صنعتی سهند، شهید مدنی و غیره همکاری داریم.

“محمدعلی سلطانی” افزود: عضو ثابت ماده ۷ سازمان ملی استاندارد کشور هستیم و واحد آموزش و پژوهش خانه صنعت و معدن نیز در شرف تاسیس است.

▪️روز ۲۲ تیر ۱۴۰۲ روز ملی صنعت و معدن کشور قلمداد می شود

عضو هیئت رئیسه خانه صنعت و معدن و رئیس انجمن همگن چرم آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات واحدهای صنعتی استان توسط جوانان این بخش انجام خواهد شد گفت: برگزاری اجلاس سراسری خانه های صمت کشور در تبریز رویداد بسیار بزرگی است که در روز صنعت و معدن آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد اما در واقع، روز ملی صنعت و معدن کشور است.

“مهدی امینی” افزود: مطالباتی که مورد نیاز بخش صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی است باید مرتفع گردد زیرا همگی در عرصه اقتصادی وظیفه داریم تا از پتانسیل های استان در راستای تولید ثروت و ایجاد کسب و کار تلاش نماییم.

▪️بیش از ۱۰۰ نفر از فعالان بخش های صمت کشور به تبریز می آیند

 دبیرکل خانه صنعت، معدن و دبیر اجرایی اجلاس سراسری خانه‌های صمت کشور نیز گفت: این رویداد فرصت بسیار مغتنمی است تا از اجلاس سراسری سه روزه دستاورد بزرگی برای آذربایجان شرقی به دست آید و مشکلات این بخش مورد واکاوی قرار گیرد.

“سولماز علیپور” افزود: در حقیقت، برگزاری این رویداد در تبریز زمینه بسیار خوبی را جهت معرفی صنعت، معدن و اقتصاد آذربایجان شرقی فراهم آورده و می تواند فرصت ویژه ای جهت تعامل هرچه بیشتر صنعتگران استان با استانهای دیگر را فراهم آورد.

وی اضافه کرد: همایش امسال متفاوت تر خواهد بود و بیش از ۱۰۰ نفر از فعالان بخش های صنعت و معدن و تجارت از نقاط مختلف کشور حضور خواهند داشت و واحدهای منتخب شامل ۲۱ گروه صنعتی، دو گروه معدنی، فنی و مهندسی، خوشه‌های صنعتی، پیشکسوتان و غیره مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

▪️در شهرِ فقیر نمی توان کارهای فرهنگی و اجتماعی انجام داد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، خانه صمت استان را فعال‌ترین خانه صنعت و معدن کشور دانست و گفت: امیدواریم دولت با دست کشیدن از تصدی‌گری، کارها را به بخش خصوصی تفویض کند و برگزاری رویداد ملی خانه صنعت کار بزرگی است که حتی در تهران هم نظیر ندارد و یک برند برای تبریز است.

“صابر پرنیان” افزود: مشکلات در بخش صنعت زیاد است و باید تصمیم‌گیری‌های کلان تغییر کند که امیدواریم با همت بخش خصوصی، تبریز را به شهر تولید ثروت، فرصت‌های سرمایه‌ گذاری، کسب‌ و کار و صادرات تبدیل نماییم.

وی با اشاره به فعالیت‌های سازمان صمت در طی دو سال گذشته عنوان کرد: تعاملی که در این دوره بین فعالین کسب و کار و متولیان دولتی ایجاد شده، بی‌نظیر است لذا شفاف و فعال سازی معادن، اخذ حقوق دولتی از معادن و تبدیل شرکت مستقل مس سونگون به عنوان مطالبه عمومی از جمله‌ کارهایی بوده که با تلاش‌های سازمان صمت صورت گرفته است.

پرنیان با بیان اینکه سرعت رشد واحدهای بزرگ در ۱۵ سال گذشته در تبریز بسیار کم بوده است اضافه کرد: باید در این خصوص بازنگری انجام شود و تبریز به سمت گسترش کسب‌ و کارهای موردنیاز هدایت گردد.

رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در شهر فقیر نمی توان کارهای فرهنگی و اجتماعی انجام داد گفت: صدور مجوز سرمایه گذاری به حداقل ترین زمان ممکن رسیده و در عرض چند ساعت انجام می گیرد که نشان از تلاش های ستاد تسهیل کسب و کارها دارد.

پرنیان، آذربایجان شرقی را به عنوان یک استان صنعتی مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: برگزاری این اجلاس سراسری یک بِرند برای آذربایجان می باشد زیرا تبریز شهر اقتصاد بخش خصوصی بوده و باید به ایده های خلاقانه، نوآوری، ثروت آفرینی، کسب و کار و صادرات تبدیل گردد.

شایان ذکر است رویداد ملی اجلاس سراسری خانه های صمت کشور از روز ۲۱ الی ۲۳ تیرماه ۱۴۰۲ در تبریز برگزار خواهد شد و آیین گرامیداشت روز صنعت و معدن آذربایجان شرقی نیز در روز ۲۲ تیرماه که دومین روز همایش است برپا می گردد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.