در راستای حذف موانع فعالیت کارآفرینان آذربایجان شرقی صورت گرفت؛

پارلمان بخش خصوصی تبریز بسیجی شد

?حکم ریاست دفتر بسیج اتاق بازرگانی تبریز به “محمدجعفر صالحی” اعطا گردید

 عصرآزادی آنلاین/ سرویس اقتصادی/ شهرام صادق زاده: دفتر بسیج تُجار و فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی تبریز با حضور رئیس سازمان بسیج اصناف تجار و فعالان اقتصادی کشور، دبیرکل و بسیج و فعالان اقتصادی اتاق ایران و فرمانده سپاه عاشورا در تبریز گشایش یافت.

در آیین افتتاح این دفتر – در روز چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ – که سیدرضا پورزینال رئیس بسیج اصناف آذربایجان شرقی، حسن صفدری فرمانده بسیج اقشار استان و اعضای هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تبریز حضور داشتند “محمدجعفر صالحی” به عنوان مسئول دفتر بسیج انتخاب گردید.

▪️همدلی خوبی بین حاکمیت و بخش خصوصی در تبریز وجود دارد

رئیس اتاق بازرگانی تبریز با اشاره به اینکه دفتر بسیج اتاق موجب پیشرفت پارلمان بخش خصوصی تبریز خواهد شد گفت: با توجه به دوران شیوع ویروس کرونا در ۴ سال اخیر مشکلی در رابطه با اشتغال به وجود نیامد زیرا کارافرینان آذربایجانی مانع این مشکل شدند.

“یونس ژائله” رشد ۸ درصدی اقتصادی مدنظر ریاست جمهوری را مورد توجه قرار داد و افزود: ما توان لازم برای تحقق بیش از این رقم را نیز داریم زیرا همدلی خوبی بین حاکمیت و بخش خصوصی در تبریز وجود داشته و امام جمعه تبریز به عنوان فرمانده اقتصادی، با اعتماد متقابل موجب افزایش اشتغال و ثروت آفرینی می گردد.

وی اضافه کرد: آذربایجان سر ایران است و لذا بدون سر ایران، رشد اقتصاد ایران ممکن نیست به طوری که میزان صادرات باید بیش از مصرف داخلی باشد!

ژائله تاکید کرد: موانع بسیاری در ایجاد کسب و کارها وجود دارد که اتاق بازرگانی تبریز در این رابطه فعالیت های زیادی را انجام می دهد و بسیج می تواند در شناسایی این موانع و انتقال آنها به حاکمیت نقش بسزایی را ایفا نماید.

وی با ذکر این نکته که باید در بخش اقتصاد جزو ابرقدرت های منطقه باشیم یادآور شد: بدون وجود اتاق بازرگانی تبریز این امر، شدنی نیست زیرا در دوران کرونا هیچگونه خللی در فعالیت های اقتصادی آذربایجان به وجود نیامد زیرا فعالان بخش اقتصادی بخش خصوصی در میدان بودند.

▪️حضور بسیج موجب پیشرفت حوزه اقتصاد منطقه خواهد شد

رئیس سازمان بسیج اصناف، تجار و فعالان اقتصادی کشور نیز با اشاره به اینکه تبریز و آذربایجان در رأس ایران قرار دارد گفت: در بخش اقتصاد باید زنجیره امین را به هم وصل نماییم، اینک به بسیج اقتصادی نیاز داریم و اتاق‌های بازرگانی در خط مقدم جبهه اقتصادی هستند.

سردار “غلامرضا حسن پور اشکذر” با اشاره به اینکه خط مقدم اقتصادی نباید شکسته شود افزود: بسیج، مین زدایی کرده و جلوی پای فعالان اقتصادی را تمیز می کند تا موانع خطرناک از سر راه آنها حذف گردد.

وی با ذکر این نکته که در زنجیره امین باید هر محصول از مواد اولیه گرفته تا عرضه آن در فروشگاه ها در کنترل باشند اضافه کرد: در ساخت مَسکن زنجیره امین وجود نداشت و این بازار به حالت فعلی گرفتار شده است لذا حضور بسیج در اتاق بازرگانی تبریز به تشکیل زنجیره امین باعث شده و موجب پیشرفت حوزه اقتصاد منطقه خواهد شد.

حسن پور اشکذر اضافه کرد: در دوران کرونا ۵۰۰ کارگاه تولید ماسک در سطح کشور آغاز به کار کرد و پس از مشکلات متعدد بالاخره در صادرات ماسک موفق شده و به تولید ۱۷ میلیون عدد در روز رسیدیم و موجب شد تا اشتغال آفرینی گسترده ای به وجود آمده و به خودکفایی تولید مواد اولیه تا عرضه نائل گردیم.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت اقتصادی نیز به همین شکل است به طوری که در رابطه با بازار کشور روسیه، ۶ نفر از تولید کنندگان ما در نمایشگاه مسکو به ثبت سفارش دست یافتند که افتخار بزرگی بوده و باید از فرصت کشورهای آفریقایی نیز به نحو مناسب برای صادرات کالاهای ایرانی اقدام نمود.

▪️باید با قدرت اقتصادی خود در جهان حرفی برای گفتن داشته باشیم

 فرمانده سپاه عاشورا هم در آیین گشایش دفتر بسیج در اتاق بازرگانی تبریز با اشاره به اینکه فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران آذربایجان شرقی در دوران دشوار کرونا اجازه ندادند وضعیت اقتصادی این استان متزلزل گردد گفت: باید از استقامت و پایداری این عزیزان در شرایط دشوار کشور تقدیر نمود.

سردار “اصغر عباسقلی زاده” افزود: حدود ۱۷ سال است که شعارهای سال مدنظر رهبر انقلاب که باید از آنها به عنوان فرمان سال نام برده شود موارد اقتصادی را در بر می گیرد که دولت باید تسهیل گر موانع و مشکلات اقتصادی باشد.

وی اضافه کرد: در دوران پس از پیروزی انقلاب قدردان کارآفرینان و فعالان اقتصادی هستیم تا بتوانیم با قدرت اقتصادی خود در سطح جهان حرفی برای گفتن داشته باشیم.

عباسقلی زاده به اعتراضات کارگری واحدهای صنعتی پرداخت و یادآور شد: درباره کارخانجات نیز اخیراً تجمعاتی وجود دارد که نباید این محدود اعتراضات نیز وجود داشته باشد زیرا باید رضایتمندی کارگران تامین گردد که آن هم به تسهیل گری دولت و قانون گذاری در مجلس مربوط می شود که باید ساز و کارهای لازم را تعریف نمود.

شایان ذکر در پایان این جلسه، دفتر بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز با حضور مهمانان و مسئولان حوزه بسیج اقتصادی و اصناف کشور و آذربایجان شرقی گشایش یافته و حکم ریاست آن به مدیریت “محمدجعفر صالحی” اعطا گردید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.