خودکفایی کشور در تولید محور جلوی تراکتورسنگین

عصرآزادی آنلاین بر اساس گزارش روابط عمومی و امور بین الملل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران، مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران، از موفقیت نیروهای توانمند این گروه خبر داد گفت: محققان این مجموعه با دستیابی به تکنولوژی های نوین در داخل و با بومی سازی تولید محور جلوی تراکتورهای سنگین موفق شدند، کشور را از واردات این محصول از شرکت کاراروی ایتالیا و شرکت های چینی بی نیاز کنند.
مصطفی وحیدزاده افزود: بومی‌سازی و تولید داخلی محور جلو برای کشور و تراکتورسازی حائز اهمیت بود که به همت متخصصان تراکتورسازی برای نخستین بار در ایران اسلامی و در کمتر از یک سال گذشته با سرمایه گذاری معادل 4 هزار میلیارد رالر توانستیم، به تکنولوژی تولید این محصول دست پیدا کرده و زمینه اشتغال 60 نفر را نیز فراهم کنیم.
وی بیان کرد: با راه اندازی خط تولید این محصول با ظرفیت 500 دستگاه از خروج ارز به میزان بیش از 1 میلیون دلار در سال از کشور جلوگیری خواهد شد.
مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران کاهش بهای تمام شده و افزایش مزیت رقابتی، صرفه جویی ریالی به مبلغ 116میلیارد رالت را دیگر مزایای دستیابی به تکنولوژی تولید محور جلوی تراکتور سنگین در تراکتورسازی اعلام کرد.
گفتنی است تراکتورسازی ایران هم اکنون با 12 شرکت اقماری که 8 شرکت در تبریز، 2 شرکت در خارج از آذربایجان شرقی و 2 شرکت در بیرون از مرزهای ایران اسلامی، بزرگترین تولید کننده ماشین آلات کشاورزی و تراکتور از 35 تا 150 اسب بخار در کشور می باشد که در حال حاضر 99 درصد نیاز کشاورزان کشور به تراکتور را تامین و بالغ بر 45 میلیون دلار ارز آوری طی سال گذشته از محل صادرات انواع تراکتور، موتور، قطعات ریخته و … برای کشور داشته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.