اعضای کودک بنابی سه بیمار شیرازی، یاسوجی و جیرفتی را نجات داد

در اقدامی خداپسندانه، نوع دوستانه و کم نظیر، اهدای اعضای بدن کودک هفت ساله اهل بناب، جان سه بیمار هموطن در سه نقطه مختلف کشور را نجات داد.

به گزارش عصرآزادی آنلاین، “امید محبت زاده” کودک بنابی که در بیمارستان امام رضا تبریز بستری و دچار مرگ مغزی شده بود، با رضایت والدین خود، سه عضو بدنش اهدا و به دلیل نبود تقاضا در آذربایجان شرقی، به شهرهای شیراز، یاسوج و جیرفت انتقال داده شد تا نیکوکاری و نوع دوستی معنی جدیدی به خود بگیرد.

مسئول واحد فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی مرکز آموزشی، درمانی و تحقیقاتی امام رضا تبریز، اظهار کرد: اتاق عمل پیوند اعضای این بیمارستان شاهد هدیه‌ای به قیمت حیات بود و با عمل اهدای عضو کودک “امید محبت زاده” اهل بناب، سه بیمار چشم انتظار عضو، زندگی دوباره را تجربه کردند.

دکتر مهسا صادقیان گفت: با توجه به نبود بیمار منطبق با گروه خونی با شرایط اهدای عضو در آذربایجان شرقی، این سه عضو به مراکز دیگر کشور ارسال شد و کلیه اول به یک بیمار پسر ۱۳ ساله در استان فارس، کلیه دوم به یک بیمار دختر ۲۰ ساله اهل یاسوج و عضو کبد نیز به یک بیمار پسر ۱۵ ساله اهل جیرفت پیوند زده شد.

وی اضافه کرد: یکی از شرایط اهدای عضو، پیوند به گروه خونی همخوان و مهمتر از آن رده سنی دهنده و گیرنده است که هیچ یک از عناصر مزبور در آذربایجان شرقی وجود نداشت.

صادقیان با اشاره به اینکه مرگ مغزی شادروان امید محبت زاده و طی شدن فرآیند تائید مرگ مغزی، یادآور شد: با اخذ رضایت از اولیای ایشان توسط همکاران واحد فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی بیمارستان امام رضا تبریز، سه عضو حیات بخش او به بیماران نیازمند اهدا شد.

وی با تاکید بر اینکه اهدای عضو از ارزشمندترین و زیباترین فداکاری‌های انسانی و اوج بخشندگی است و شاید سخت‌ترین و تلخ‌ترین لحظه زندگی خانواده یک فرد دچار مرگ مغزی باشد، گفت: این خانواده‌ها با روحیه متعالی در مرگ عزیزان خود هم زندگی را تجربه می‌کنند و این زندگی را بدون هیچ چشم داشتی به کالبد رنجور بیماران نیازمند می‌بخشند.

صادقیان ادامه داد: تنها راه ادامه حیات برای بیماران مبتلا به نارسایی پیشرفته کلیه و کبد پیوند عضو است و هر سال تعداد زیادی از بیماران نیازمند به پیوند عضو که در لیست انتظار هستند، جان خود را از دست می‌دهند و این در حالی است که اعضای سالم برخی افراد دچار مرگ مغزی، زیر خاک مدفون می‌شوند.

وی، فرهنگ سازی برای پیوند اعضا را از رسالت‌های مهم رسانه‌های گروهی خواند و خواستار مساعدت در این زمینه شد.

منبع/ ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.