باحضور وزیر ارشاد

بزرگترین کتابخانه استاندارد آذربایجان شرقی به بهره‌برداری رسید

به گزارش عصرآزادی آنلاین، بزرگترین کتابخانه استاندارد و دومین کتابخانه بزرگ آذربایجان شرقی به نام “سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی” در شهر جدید سهند با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و جمعی از نمایندگان مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی به بهره برداری رسید.

کلنگ زنی ساخت این پروژه عظیم کتابخانه‌ای در اسفندماه سال ۱۳۹۳ با مساحت کتابخانه ۳۴۰۰ مترمربع و زیربنایی بالغ بر ۳۰۰۰ مترمربع در سه طبقه با سازه فلزی انجام گرفت.

به گزارش ایسنا، این‌ کتابخانه توسط شرکت عمران شهر جدید سهند احداث و توسط اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی نیز با تجهیزات به‌روز کتابخانه‌ای مجهز شده است.

کتابخانه سردار سلیمانی فاز دو شهر جدید سهند دارای بخش‌های متنوعی از جمله مخزن اصلی با گنجایش ۶۰ هزار جلد کتاب، مخزن کتاب‌های مرجع، سالن‌های مطالعه بانوان و آقایان با ظرفیت ۱۰۰ نفر، بخش کودک با ۱۴۰ مترمربع مساحت، اتاق بازی، اتاق مادر و کودک، ساختکده، اتاق علم، بخش نشریات، کلاس آموزشی، بخش خدمات تحت وب، کلاس آموزشی رایانه‌محور، سالن جلسات، تالار آمفی تئاتر و… است.

گفتنی است؛ شهر جدید سهند دارای یک کتابخانه عمومی به نام پیامبر اعظم(ص) به متراژ ۱۰۰۰ متر مربع است که با آغاز به کار کتابخانه شهید سپهبد قاسم سلیمانی سرانه کتابخانه‌ای در این شهر از ۰.۶ مترمربع به حدود ۲.۴۲ مترمربع و معادل ۴۰۰ درصد رشد دارد.

منبع/ ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.