فراخوان چهارمین کنفرانس ملی پدافند سایبری منتشر شد

فراخوان چهارمین دوره از کنفرانس ملی پدافند سایبری که سالانه با همکاری سازمان پدافند غیرعامل کشور در دانشگاه آزاد اسلامی مراغه برگزار می‌شود، منتشر شد.

به گزارش عصرآزادی آنلاین، رییس دانشگاه آزاد اسلامی مراغه روز پنج‌شنبه در گفت‌و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آخرین مهلت ارسال مقاله به دبیرخانه ۲۰ مهر سال جاری است و کنفرانس در هشتم آبان با حضور جمعی از اساتید دانشگاهی و مسئولان کشوری برگزار می‌شود.

«بابک پورقهرمانی» اضافه کرد: «حقوق بین‌المللی و توسعه فناوری»، «حقوق بین‌المللی سایبری»، «قلمرو سایبری در حقوق بین‌الملل»، «حاکمیت و فضای مجازی»، «حقوق مسئولیت بین‌الملل در فضای سایبری» و «مخاصمات مسلحانه سایبری» از جمله محورهای این کنفرانس است.

وی ادامه داد: «حل و فصل مسالمت‌آمیز اختلاف‌های سایبری»، «تابعان و ذی‌نفعان حقوق بین‌الملل سایبری»، «حکمرانی سایبری» و «رهیافت اسلامی اصول حقوق بین‌الملل در فضای سایبر» از دیگر محورهای این کنفرانس ملی به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: همچنین از سایر محورهای چهارمین کنفرانس ملی پدافند سایبری می‌توان به «کنشگری جمهوری اسلامی ایران در سطح بین‌المللی»، «تهدیدهای نوسایبری»، «جرایم سایبری نو»، «قواعد و مقررات بین‌المللی و ملی راجع به پدافند سایبری»، «نقش و جایگاه سازمان و نهادهای بین‌المللی در امر پدافند سایبر» و «روند فعالیت ارگان سازمان ملل متحد در توسعه هنجارها، قواعد، و اصول حقوق بین‌المللی سایبری» اشاره کرد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی مراغه با اشاره به اینکه سومین دوره از این کنفرانس ملی در ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ برگزار شده بود، اضافه کرد: ۲۹۲ مقاله به دبیرخانه سومین دوره از این کنفرانس ارسال شده و ۲۴۰ مقاله از آنها پذیرش شد.

به گزارش ایرنا قائم مقام سازمان پدافند غیرعامل کشور در سومین کنفرانس ملی پدافند سایبری با بیان اینکه فناوری‌های نوین ماهیت جنگ را دگرگون کرده، تاکید کرده بود که «دانشگاهیان و پژوهشگران جنگ سایبری را از منظر حقوق بین‌الملل مورد مطالعه قرار دهند».

منبع/ ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.