۶ قربانگاه در عید قربان آماده ارایه خدمات به مردم است

عصرآزادی آنلاین: مدیرعامل سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز گفت: همزمان با عید قربان، ۶ قربانگاه به صورت ثابت و سیار آماده ارایه خدمات به مردم و ذبح دام‌های قربانی است.

کریم قدرتی افزود: در این روز پنج قربانگاه به صورت ثابت و یک قربانگاه نیز به صورت سیار در سطح شهر از ساعت ۶ صبح تا اذان ظهر در خدمت مردم خواهد بود.

وی با بیان اینکه سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز در این فریضه با مردم مشارکت کرده و هزینه ای از بابت ذبح قربانی دریافت نمی کند، اظهار کرد: قربانگاه های ثابت در محل های سازمان کشتارگاه صنعتی، اداره کل کمیته امداد در چهار راه ابوریحان، موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز در خیابان شکلّی، شیرخوارگاه احسان واقع در منظریه و بنیاد خیریه آبشار عاطفه ها در چهار راه بهشتی (منصور سابق) دایر می شود.

مدیرعامل سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز گفت: افرادی که قصد نذر قربانی دارند، می توانند از طریق شماره تلفن ۱۳۷ درخواست حضور قربانگاه سیار در محل کنند تا این گروه به همراه ناظر شرعی و دامپزشک در محل حضور یافته و خدمات لازم در زمینه معاینه دام و انجام مراحل ذبح شرعی را ارایه دهند.

قدرتی، با بیان اینکه ۶۰ نفر از همکاران این سازمان با استقرار در قربانگاه ها به مردم خدمات ارایه خواهند داد، ادامه داد: ۵۰ نفر نیز در قالب نیروهای پشتیبانی و بازرسی در روز عید قربان فعالیت خواهند کرد.

وی یادآور شد: سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز، واحد بسته بندی و فروشگاه های این سازمان نیز آماده قبول هرگونه سفارشات مردم در این روز بوده و امکان خرید دام قربانی از محل کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز نیز برای ادای این فریضه فراهم است.

مدیرعامل سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز با اشاره به اینکه در تمام قربانگاه‌های ثابت و سیار، دامپزشکان، ذابحان و ناظران شرعی حضور خواهند داشت، از مردم خواست در خرید دام از میادین، با ناظران و دامپزشکان این سازمان همکاری کنند تا از سلامت دام خریداری شده مطمئن شوند.

قدرتی همچنین از مردم خواست گوشت و آلایش دام قربانی را بلافاصله مصرف نکنند بلکه به مدت ۲۴ ساعت در دمای صفر تا چهار درجه سانتی گراد قرار دهند تا بیماری های احتمالی از بین برود.

وی از افرادی که گوشت قربانی را لمس کرده یا دستشان با دام برخورد داشته است، خواست دست خود را با آب و صابون بشویند تا از شیوع بیماری احتمالی مشترک بین انسان و دام جلوگیری شود.

منبع/ ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.