آنچه در جلسه شماره ۱۴۳ شورای شهر تبریز گذشت؛

آب شرب تبریز به صورت معجزه وار تامین می شود!

?تجلیل شورا از نُخبه آذربایجانی حوزه نانو و دارنده مدال مسابقات بین المللی اختراعات تکنوفست استانبول

 

عصرآزادی/ سرویس شهری: یکصد و چهل و سومین جلسه رسمی شورای ششم شهر تبریز به ریاست حجت الاسلام رسول برگی و در معیت اعضا و شهردار تبریز به صورت علنی در عمارت تاریخی ساعت برگزار گردید که در آن یونس فاتح فرماندار جدید تبریز نیز حضور داشت.

در ابتدای جلسه روز یکشنبه ۱۱ تیر ماه ۱۴۰۲ از سودابه داوران، استاد دانشگاه علوم پزشکی تبریز و نُخبه علمی در حوزه نانو که مدال فدراسیون جهانی مخترعین در مسابقات بین المللی اختراعات تکنوفست استانبول را اخذ کرده بود تجلیل به عمل آمد.

اعضای شورای شهر سپس از زحمات سیدعلی اکبر فقیه، پیرمرد تبریزی که به “عطیرلی سید” معروف بوده و علاوه بر عطر زدن به مردم، در مناسبت‌ های مختلف سال اقدام به نصب پرچم در خیابان های سطح شهر می کند قدردانی نمود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در خصوص عملکرد تبصره ۳ قانون ایجاد تسهیلات برای توسعه طرح های فاضلاب و بازسازی شبکه های آب شهری گفت: اکثر مردم در نقاط شهری متمرکز بوده و ۳۰ درصد در نقاط روستایی می باشند که این موضوع تهدیدی برای آینده است.

محمد خانی در صحن علنی شورای ششم شهر تبریز افزود: در سال گذشته حدود ۲۱۴ روستا از آب پایدار برخوردار شدند که این امر توسط خیرین انجام گرفت لذا در کلانشهر تبریز در چندین سال اخیر نگرانی ما بیشتر شده است زیرا آب تولیدی، کفاف زندگی مردم را نمی دهد و در چالش آبی قرار داریم!

وی اضافه کرد: در حوزه سد نهند بر اساس بررسی هایی که انجام یافته است با ۷۰ درصد کاهش آب مواجه شده ایم و به صورت معجزه وار، آب تبریز را تامین می کنیم.

خانی تاکید کرد: وقت آن رسیده است تا شهروندان فرهنگ استفاده از مصرف آب را رعایت نموده و صرفه جویی کنند تا در فصل گرم تابستان با مشکل قطعی آب مواجه نشویم.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی، جزو استانهای پایدار در تامین آب است اظهار کرد: آب شرب ۸۶ درصد مردم تبریز از کیفیت خوبی برخوردار بوده و این شهر از نظر شبکه در کل کشور رتبه اول را به دست آورده است.

در بخش دیگری از جلسه این هفته، مصوبه کمیسیون سرمایه گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای شهر در خصوص تاسیس شرکت توسعه گردشگری شهرداری تبریز مورد بررسی قرار گرفت و مقرر گردید این مصوبه به کمیسیون ها ارسال گردد تا بررسی های بیشتری در این رابطه انجام شود.

در بررسی مصوبه کمیسیون سرمایه گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار در خصوص ایجاد سامانه و کارگزاری متمرکز بیمه که کلیات این لایحه با رای اکثریت اعضای شورا تصویب شد سیدکاظم زعفرانچیلر گفت: بر اساس این طرح، شهرداری موظف به راه اندازی کارگزاری حقوقی بیمه از طریق اخذ مجوز رسمی از بیمه مرکزی و یا هر مسیر قانونی ممکن می شود تا بتواند هزینه های چند میلیاردی خود در حوزه بیمه را مدیریت کند و حتی به کسب درآمد اقدام کند تا رانت و فساد های احتمالی در این حوزه کاهش یابد.

وی افزود: از سوی دیگر، با بیمه اقتصادی بیش از ۱۱ هزار تاکسی و نزدیک به یکهزار دستگاه اتوبوس درون شهری بیش از ۷ هزار خودروی کارمندان شهرداری و با جذب مشتری های دیگر عدد قابل توجهی درآمد از این حوزه به حساب شهرداری منتقل شده و به افزایش خدمات منجر خواهد شد که پیش بینی برای درآمدزایی و صرفه جویی در این حوزه بیش از ۵۰ میلیارد تومان در سال است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.