مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

بیست و یکمین دوره جشنواره ملی نمایش های آیینی در تبریز برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، از میزبانی تبریز در بیست و یکمین دوره جشنواره ملی نمایش های آیینی طی مهرماه جاری خبر داد و گفت: امیدواریم با این حرکات جریان پژوهش و نظریه پردازی در حوزه نمایش رشد یابد.

به گزارش عصرآزادی آنلاین، سیدمحمدحسین بلاغی در آیین رونمایی و جشن امضا کتاب مقولات تئاتری، به روز قلم اشاره کرد و گفت: رونمایی از کتاب مقولات تئاتری، حاصل پژوهش در حوزه فرهنگ و هنر بوده است.

وی به همکاری دو هنرمند تبریزی در تولید یک اثر فاخر اشاره کرد و افزود: این اثر نشانگر آن است که ما برای اعتلای هنر، باید علم و پژوهش را با فعالیت های حرفه ای و هنری همراه کنیم.

بلاغی تاکید کرد: اگر پژوهش و نظریه پردازی نباشد، پس از مدتی پویایی در عرصه فرهنگ و هنر از بین می رود.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد:خوشحالیم که امروز جریان  فرهیخته اندیشه در استان ادامه‌دار است، ما همواره تلاش خواهیم کرد این راه را تداوم بخشیم.

روح الله رشیدی، عضو شورای شهر و مدیرعامل بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان نیز در آیین رونمایی و جشن امضا کتاب مقولات تئاتری گفت: زحمتی که سیروس مصطفی در طول چند سال گذشته در حوزه فرهنگ و هنر کشیده بسیار ستودنی است.

وی با بیان اینکه نویسنده اثر کتاب مقوله های تئاتری ارزش هایی را به دست آورده که گنجینه ای عظیم به شمار می رود، ادامه داد: سهم استان در مقوله ژونالیسم هنری را بسیار اندک می بینم و حتما در این مسیر باید فضای رونقی را ایجاد کنیم.

رشیدی بیان کرد: تاریخ و هنر در تبریز طی دهه گذشته باتوجه به ضروریات تاریخ نگاری یکی از مهم ترین عناوینی بوده که همواره مورد فراموشی قرار گرفته است.

وی تبریز را قلب تپنده تئاتر بعد از انقلاب عنوان کرد و گفت: با یادآوری تئاتر هفده شهریور در این فضا قرار گرفته ایم.

عضو شورای شهر و مدیرعامل بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان خاطر نشان کرد: امیدواریم با همراهی اساتید و هنر دوستان بتوانیم تاریخ شفاهی هفده شهریور را هم گردآوری کنیم.

شایان ذکر است که کتاب «مقولات تئاتری» (مجموعه مقالات و نوشتارهایی در باب آیین‌ها و هنرهای نمایشی) به قلم سیروس مصطفی، شامگاه سه شنبه ۱۳ تیرماه با حضور مدیران فرهنگی و هنری در تالار تئاتر شهر تبریز رونمایی شد.

منبع/ ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.