مدیرکل دیوان محاسبات آذربایجان شرقی تاکید کرد؛

ضرورت خروج گروه ماشین سازی تبریز از لیست واگذاری های دولت

عصرآزادی آنلاین/ سرویس اقتصادی: مدیرکل دیوان محاسبات آذربایجان شرقی در دیدار با مدیرعامل شرکت ماشین سازی تبریز از مکاتبه دیوان محاسبات برای خروج گروه ماشین سازی تبریز از لیست واگذاری های دولت خبر داد.
“محمدرضا کردلو” که از گروه ماشین سازی تبریز بازدید می کرد در دیدار با مدیرعامل این گروه صنعتی از بررسی شرکت های دولتی توسط دیوان محاسبات در راستای وظایف قانونی خود خبر داد و گفت: در آذربایجان شرقی انواع شرکت های دولتی داریم که تحت حسابرسی دیوان محاسبات قرار می‌گیرند.
وی ادامه داد: در این بین شرکت ماشین سازی تبریز به عنوان یکی از شرکت های در لیست واگذاری دولت هم در صدر رسیدگی های دیوان محاسبات  در استان قرار دارد.
کردلو با اشاره به مکاتبات دیوان محاسبات استان در خصوص واگذاری شرکت ماشین سازی تبریز اضافه کرد:  سوابق واگذاری های غلط و جایگاه ماشین سازی تبریز به عنوان صنعت زیر ساختی نشان میدهد که این شرکت نباید در لیست واگذاری ها قرار می گرفته است.
وی یادآور شد: در همین زمینه در خصوص خروج ماشین سازی تبریز از لیست واگذاری ها مکاتبه کرده ایم و از سوی دیگر برای تنفس در امر واگذاری تا پایدار شدن و به سود رسیدن شرکت هم نظر کارشناسی را اعلام کرده ایم.
در ادامه، مدیرعامل شرکت ماشین سازی تبریز با اشاره به اهمیت و جایگاه تولیدات شرکت ماشین سازی تبریز بیان داشت: واگذاری این شرکت از اساس غلط بوده است.
یعقوبی بقا به مشکلات پیرامونی شرکت پس از لغو واگذاری شرکت در دوره اخیر هم اشاره کرد و افزود: متاسفانه علیرغم لغو آن واگذاری با نظر قوه قضائیه املاک ائل گلی شرکت ماشین سازی همچنان توسط سازمان خصوص سازی حبس شده و به شرکت تحویل داده نمی شود، لذا علیرغم مکاتبه و گفتگو با مسئولان سازمان خصوصی سازی از انجام این کار در عمل سر باز می زنند.
وی در خاتمه تاکید کرد: با وجود مشکلات و سنگ اندازی های قبلی، امروزه شرکت ماشین سازی در وضعیت رو به رشدی قرار دارد اما اگر مشکلات آن حل نشود چرخ های این کارخانه استراتژیک از حرکت باز می ایستد.
گفتنی است در جریان سفر اخیر رئیس جمهور، یکی از موضوعاتی که از سوی دیوان محاسبات استان به استاندار برای طرح در جلسه شورای اداری استان ارائه شد موضوع تعیین تکلیف و حل مشکلات ماشین سازی بود که دولت با ادامه فعالیت ماشین سازی به صورت فعلی موافقت کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.