امان زاده: آذربایجان شرقی در رشته والیبال ساحلی حرف های زیادی برای گفتن دارد

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی با اشاره به برگزاری مسابقات والیبال ساحلی در این استان گفت: آذربایجان شرقی در رشته والیبال ساحلی حرف های زیادی برای گفتن دارد.
عصرآزادی آنلاین: جواد امان زاده، معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان، در خصوص برگزاری مسابقات والیبال ساحلی جایزه بزرگ دریاچه ارومیه افزود: در راستای فعالیت‌های هیئت والیبال آذربایجان شرقی و همچنین برنامه راهبردی اداره کل ورزش و جوانان استان و با هدف استفاده از ظرفیت‌های استانی سعی کردیم رشته‌هایی که هم جذاب هستند و هم اینکه فضا و امکانات برگزاری این نوع مسابقات را دارند برنامه ریزی کنیم.
معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی عنوان کرد: رشته والیبال ساحلی یکی از شاخه‌های جذاب ورزش والیبال می‌باشد که در مرکز استان و سایر شهرستان‌ها می‌تواند حرفی برای گفتن داشته باشد.
امان زاده اذعان داشت: به همت مسئولین بخشداری ایلخچی و شهرستان اسکو شاهد برگزاری مسابقات والیبال ساحلی جایزه بزرگ دریاچه ارومیه به مدت ۲ روز در منطقه آق گنبد ایلخچی بودیم تا انشاالله بتوانیم در این رشته ورزشی نفراتی را به تیم ملی و همچنین به رقابت‌های بین المللی، آسیایی و جهانی اعزام کنیم.
وی در خصوص انتخاب ساحل دریاچه ارومیه برای برگزاری این مسابقات، اظهار کرد: میزان دسترسی مردم به محل مسابقات از اولویت‌های انتخاب این مکان بوده که در کنار راه اصلی مسیر تبریز به ارومیه از ویژگی‌های منحصر به فرد از قبیل وجود بازارچه‌های محلی، محل‌های اقامتی در روستاهای اطراف این منطقه که هم برای تیم‌های شرکت کننده و هم علاقه مندان تماشای این رشته در دسترس بوده است.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی یادآور شد: در نظر داریم در آینده برگزاری این مسابقات را در کنار سدهایی که در سطح استان وجود دارند انجام دهیم تا از فرصت‌های این فضاها بهره ببریم.
امان زاده در پاسخ به این سوال که آیا انتخاب دریاچه ارومیه برای برگزاری مسابقات والیبال ساحلی با هدف نشان دادن وضعیت موجود دریاچه بوده است یا خیر؟ توضیح داد: انتخاب دریاچه ارومیه برای میزبانی این مسابقات از بعد محیط زیست تخصص اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی نبوده و نیست ولی به هر حال موضوع اصلی این است که برگزاری رویدادهای ورزشی در کنار حفظ محیط زیست می‌تواند تأثیرگذار باشد.

وی اظهار کرد: سعی داشتیم از ظرفیت‌های موجود دریاچه ارومیه در این خصوص بهره ببریم و در مورد میزان آب موجود در این دریاچه باید صاحب نظران و کارشناسان امر نظر بدهند.
گفتنی است، تیم آذران بدنه ایلخچی قهرمان والیبال ساحلی جایزه بزرگ دریاچه ارومیه شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.