برگزاری مراسم یادبود شهدای کودتای ۱۵ جولای ترکیه در تبریز؛

چتین تانر: ترکیه به مبارزه با تروریسم ادامه خواهد داد

عصرآزادی آنلاین/ تبریز: ۷ امین سالگرد کودتای نافرجام هواداران فتح الله گولن بر علیه دولت قانونی جمهوری ترکیه ، با هدف تکریم ۲۵۰ شهید این حادثه و تاکید بر مبارزه ضد تروریسم ، روز شنبه ۲۴ تیر ماه در سرکنسولگری این کشور در تبریز برگزار شد.
چتین تانر سرکنسول جمهوری ترکیه در تبریز طی سخنانی به تشریح چگونگی برنامه ریزی این کودتا از سوی هوادارن تندروی فتح الله گولن رهبر مذهبی فرقه گولن پرداخت.
وی در ادامه سخنان خود به نفوذ این فرقه تروریستی در ساختار اداری، قضایی، نظامی و اطلاعاتی ترکیه در طول سالیان متمادی اشاره کرد و از دستگیری اعضا و نابودی این شبکه در ساختار حکومتی ترکیه و تعقیب سایر اعضای آن در خارج کشور خبر داد.
سرکنسول ترکیه با محکوم کردن  پدیده شوم تروریسم و لطمات آن به کشور و مردم ترکیه گفت: ترکیه با اراده قوی به مبارزه با تروریسم ادامه خواهد داد.
در این مراسم که با حضور کارکنان سرکنسولگری ترکیه و دیپلمات های جمهوری آذربایجان در تبریز و جمعی از اتباع و سرمایه گذاران ترک ساکن این شهر  حضور داشتند، در یادبود شهدای این حادثه ، بعد از تلاوت آیات قرآن کریم و پخش سرود ملی ترکیه ، از نمایشگاه عکس کودتای نافرجام ۱۵ جولای در محل کنسولگری ترکیه بازدید به عمل آمد.
خاطر نشان می شود کودتای نافرجام ترکیه در ۱۵ جولای ۲۰۱۶ توسط هواداران افراطی گروه فتح الله گولن موسوم به FETO در شهرهای استانبول و آنکارا با بمباران مجلس ملی ترکیه و اشغال پل مشهور بوغاز در استانبول به وقوع پیوست که با فداکاری مردم ترکیه و دادن۲۵۰  شهید و هزاران زخمی شکست خورد.
جمهوری اسلامی ایران در آن زمان با حمایت از دولت قانونی ترکیه و شخص اردوغان رئیس جمهوری ترکیه ، آن کودتا را محکوم کرد.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.