رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خبر داد؛

کُل اعتبارات ۱۴۰۱ آذربایجان شرقی تا پایان شهریور ماه جاری هزینه می‌شود

عصرآزادی آنلاین/ سرویس اقتصادی: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: نهایت تلاش خود را به کار می‌گیریم تا ۱۰۰ درصد اعتبارات سال ۱۴۰۱ استان تا پایان شهریور ماه سال جاری هزینه ‌شود تا هیچ اعتباری از استان به خزانه باز نگردد.

محمد فرشکاران در حاشیه چهارمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه آذربایجان‌شرقی، رقم اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی های سرمایه‌ای استان در سال ۱۴۰۲ را به ترتیب حدود ۱.۵ و ۲.۸ همت اعلام کرد و افزود: در این جلسه در مورد توزیع این اعتبارات تصمیم گیری شد.

وی ادامه داد: این تصمیمات به سرعت به کمیته برنامه‌ریزی شهرستان ها ابلاغ می‌شود تا تبادل موافقت نامه‌ها در سطح استان و شهرستان‎ها با جدیت پیگیری شود.

فرشکاران با اشاره به مصوبات و تخصیصات سفر رئیس جمهور اضافه کرد: با مدیریت جهادی استاندار در سال ۱۴۰۱ موفق شدیم به میزان ۹ هزار میلیارد تومان از اعتبارات مصوب سفر را به آذربایجان شرقی جذب کنیم که ۹۵ درصد آن را دستگاه‌ها دریافت کرده‌اند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی اذعان کرد: از این میزان اعتبار ۸۵ درصد هزینه شده و نهایت تلاش خود را به کار می‌گیریم که ۱۰۰ درصد اعتبارات سال ۱۴۰۱ استان تا پایان شهریورماه جاری هزینه ‌شود تا هیچ اعتباری از استان به خزانه باز نگردد.

وی تاکید کرد: در مورد دور دوم سفر رئیس جمهور هم حدود ۷۰۶ میلیارد تومان در مرحله اول تخصیص دریافت و توزیع کردیم؛ حدود ۳۶۰ میلیارد تومان نیز در مرحله دوم تخصیص یافته که جذب و توزیع آن را پیگیری می‌کنیم.

فرشکاران خاطرنشان کرد: در این جلسه همچنین مواردی مانند ضرایب مربوط به دهیاری‌ها از بابت مالیات بر ارزش افزوده و ایجاد پنل‌های خورشیدی در ۷ شهرک صنعتی مطرح و تصویب شد.

▪️رشد ۳۵ درصدی اعتبارات هزینه‌ای آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۲

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه از رشد ۳۵ درصدی اعتبارات هزینه‌ای استان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته خبر داد.

بهارک نصر افزود: بعد از ابلاغ دستورالعمل اجرایی قانون بودجه ۱۴۰۲ بودجه با توجه به مواردی که در دستورالعمل درج شده بود، اقدام به توزیع اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای کردیم.

وی اضافه کرد: اعتبارات هزینه‌ای آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۲ رقم یکهزار و ۵۹۵ میلیارد تومان است که از این میزان، یکهزار و ۴۹۲ میلیارد تومان از محل منابع عمومی و ۱۰۳ میلیارد تومان هم از محل منابع اختصاصی است که به نسبت سال گذشته ۳۵ درصد رشد داشته است.

نصر با اشاره به اهمیت رعایت تعادل در توزیع اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی اضافه کرد: سال گذشته تلاش کردیم این عدالت و تعادل بین دستگاه‌های اجرایی رعایت و ایجاد شود و تا حد زیادی هم در این امر موفق بودیم.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بر ضرورت رعایت الزامات و دستورالعمل‌های ابلاغی قانون بودجه تاکید کرد و یادآور شد: تامین حقوق و مزایای مستمر و عیدی کارکنان دستگاه‌های اجرایی در اولویت بودجه ۱۴۰۲ استان قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: رعایت سقف تعداد پرسنل سال ۱۴۰۱ دستگاه‌های اجرایی و استفاده از ابزارهای تشویقی برای دستگاه‌های فعال در جذب اعتبارات ملی و تحقق درآمد را از جمله سیاست‌ها و رویکردهای توزیع اعتبارات هزینه‌ای استان در سال ۱۴۰۲ بوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.