هفتمین دوره انتخابات هیات مدیره و بازرسان کانون بازنشستگان تبریز نیمه تمام ماند؛

بالاخره شیشه ها شکست یا نشکست؟!

????فرماندار تبریز: فضای مساعد بر رای گیری و نظارت در انتخابات کانون فراهم نشد

عصرآزادی/ سرویس شهرستانها: برگزاری نیمه تمام هفتمین دوره انتخابات هیات مدیره و بازرسان کانون بازنشستگان تبریز در حالی به صدر خبر رسانه ها تبدیل شد که ۱۴۴ هزار بازنشسته و مستمری بگیر ساکن تبریز قصد داشتند برای هفتمین دوره هیات مدیره و بازرسان کانون بازنشستگان این شهر از بین ۷۴ کاندیدا در قالب ۷ ائتلاف، برترین ها را روانه کانون نمایند.
این رویداد کارگری که روز ۳۱ تیر ماه ۱۴۰۲ در جریان بود وقتی به اوج حساسیت خود رسید که طبق اظهارات حاضرین، عنوان گردید با شکسته شدن شیشه محل انتخابات و صدمه به کامپیوترهای محل برگزاری آن در فرهنگسرای الغدیر همراه بوده و نیمه تمام رها گردید اما مسئولان نظارتی ذینفع استان این قضیه را رد کرده و بر کذب بودن آن تاکید کردند!

▪️فضای مساعد بر رای گیری و نظارت در انتخابات کانون فراهم نشد

فرماندار شهرستان تبریز در این باره گفت: متاسفانه به دلیل فراهم نشدن فضای مساعد و مناسب برای برگزاری انتخابات کانون بازنشستگان تبریز، این انتخابات نیمه تمام باقی مانده و صندوق‌های رای‌گیری به صورت پلمب شده به فرمانداری انتقال یافت.
“یونس فاتح” افزود: با توجه به استقبال بازنشستگان برای انتخاب نامزدهای موردنظر خود و نبود فضای مناسب و براثر ازدحام رای دهندگان شیشه های محل رای گیری شکسته و همچنین سیستم های سخت افزاری رای گیری نیز دچار آسیب گردید.
وی با گلایه از اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی به عنوان نهاد ناظر بر این انتخابات اضافه کرد: متاسفانه اداره کار به وظایف محوله خود در فراهم آوردن فضای مساعد بر رای گیری و امر نظارت در برگزاری انتخابات کانون بازنشستگان به خوبی عمل نکرد و در این رابطه مطالبه‌گر این موضوع از آنها خواهیم بود.
فاتح تاکید کرد: این انتخابات برای احقاق حقوق بازنشستگان، در آینده نزدیک مجدداً و در فضای انتخاباتی مناسب برگزار خواهد شد.

▪️شکسته شدن شیشه و آسیب به کامپوترها وجود نداشت!

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی هم درباره حواشی انتخابات بازنشستگان تبریز ضمن انکار اظهارات حاضران در این رویداد صنفی کارگری گفت: با توجه به استقبال پرشور بازنشستگان عزیز و ورود یکباره آنها به محل برگزاری انتخابات، هیات رئیسه با مشورت اعضای حاضر در مجمع با هدف صیانت از آرا و تکریم بازنشستگان و جلوگیری از تضییع حقوق کاندیداها تصمیم به ارائه تنفس مجمع برای رای گیری کانون بازنشستگان تبریز داد‌.
“حسین فتحی” با اشاره به اینکه زمان و مکان انتخابات متعاقباً اعلام خواهد شد افزود: حواشی خاصی در این انتخابات اتفاق نیفتاد و شکسته شدن شیشه و اسیب به کامپوترها وجود نداشته است.

▪️با پیش آمدن برخی عوامل انتخابات هفتم کانون ناتمام ماند!

رئیس هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته تبریز با اشاره به اینکه اداره کل تعاون، کار و رفاه آذربایجان شرقی علیرغم تلاش خود نتوانست تمهیدات لازم را به عمل آورد گفت: انتخابات کانون بازنشستگان تبریز به عنوان بزرگترین تشکل صنفی تحت پوشش اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به لحاظ سطح بالای مطالبات با حساسیت خاصی روبرو است.
“کریم صادقزاده تبریزی” با ذکر این نکته که متاسفانه برای برگزاری هفتمین دوره انتخابات تمهیدات لازم پیش بینی نشده بود افزود: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان که عهده دار برگزاری آن بود با پیش آمدن برخی عوامل، این انتخابات ناتمام ماند.
وی اضافه کرد: دلایلی از جمله گرمای طاقت فرسا، عدم جوابگوئی سریع سیستم‌ها برای احراز هویت و ارائه برگ رای، عدم تمکین تعدادی از ائتلاف‌ها به تصمیمات متخذه در جلسه هماهنگی، استقرار افراد غیربازنشسته و غیره موجب خسارت و منتهی به‌ تشنج گردید که امید است با عبرت گرفتن از وقایع پیش آمده، تمهیدات اصولی و قانونی اندیشیده شود!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.