تبدیل خانه های قدیمی تبریز به کاربری گردشگری اولویت شهرداری است

معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه ۸ فرهنگی تاریخی تبریز گفت: تبدیل خانه های تاریخی و قدیمی این منطقه به کاربری گردشگری جزو اولویت های این نهاد است.

به گزارش عصرآزادی آنلاین، کاظم دلفکار روز سه شنبه در بازدید از روند اجرای بهسازی و مرمت خانه های تاریخی منطقه ۸ شهرداری، افزود: منطقه ۸ شهرداری به دلیل موقعیت خاص خود در بخش فرهنگی و تاریخی تبریز، در نظر دارد خانه های تاریخی را با مشارکت مالکان و سرمایه گذاران بخش خصوصی مرمت و با کاربری های گردشگری مانند هتل، هتل بوتیک و رستوران سنتی مورد استفاده قرار دهد.

به گفته وی شهرداری منطقه ۸ فرهنگی تاریخی تبریز تلاش دارد با تهیه و تصویب سیاست های تشویقی، تسهیل کننده تبدیل خانه های تاریخی به کاربری های گردشگری باشد.

دلفکار ادامه داد: بر اساس اجرای سیاست‌های تشویقی سرمایه گذاری در حوزه گردشگری، عملیات مرمت و جداره سازی ساختمان قدیمی کوی مجتهدیلر از سال گذشته توسط مالک و با نظارت معاونت شهرسازی شهرداری منطقه آغاز و در حال اجراست.

وی اظهار کرد: به دلیل فعال بودن کارگاه مرمتی در این ساختمان تاریخی و به منظور تامین امنیت پروژه، به طور موقت از درب های فلزی در ورودی‌های خانه تاریخی استفاده شده است که بعد از اتمام عملیات مرمتی، درب های چوبی با معماری سنتی جایگزین می شود تا با هویت تاریخی این خانه همخوانی داشته باشد.

دلفکار با بیان اینکه کوچه مجتهدیلر یکی از قدیمی ترین کوچه های تبریز است، گفت: این کوچه در مجاورت بازار تاریخی تبریز واقع شده و در سال های قبل بسیاری از علمای اعلام تبریز و آذربایجان از جمله آیت الله قاضی طباطبایی در این کوچه ساکن بوده اند.

تبریز به دلیل داشتن افزون بر ۴۰۰ خانه تاریخی و قدیمی به عنوان یکی از شهرهای مهم کشور در این زمینه مطرح است.

منبع/ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.