قالیباف: تولید کنندگان مجاهدان عرصه جنگ اقتصادی هستند

 رئیس مجلس شورای اسلامی تولیدکنندگان را مجاهدان عرصه جنگ اقتصادی نامید و گفت: برای حل مشکلات کشور باید رابطه دولت‌ها با بخش خصوصی شفاف و این حوزه به رسمیت شناخته شود.

به گزارش عصرآزادی آنلاین، محمدباقر قالیباف روز چهارشنبه در جمع اعضای مجمع ملی کارآفرینان کشور در مجلس شورای اسلامی افزود: مشکل را هر چه قدر تکرارش کنیم، حل نمی‌شود، بلکه باید آن را تبدیل به مسئله کرد و در ادامه با طراحی، عقل و مشورت آن مسئله را حل کرد.

نگرانی امام(ره) برای آینده انقلاب مسائل اقتصادی بود
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چالش کشور اقتصادی است، افزود: باید رابطه دولت با بخش خصوصی شفاف و بخش خصوصی به رسمیت شناخته شودتا مشکلات را حل کرد. به عبارتی باید اول یک مسئله را به رسمیت شناخت تا حلش کنیم.

رئیس قوه مقننه با اشاره به فرمایش حضرت امام خمینی(ره) در خصوص توجه به کارگران تأکید کرد: امام خمینی(ره) در سال 1358 و دیدار با اصناف توصیه می‌کنند که به کارگران توجه کنید، کارگران با حداقل کمک قانع‌ هستند. شما اگر به کارگران برسید، بیش از هر چیزی به شما کمک می‌کنند. امام(ره) در ادامه صحبت می‌فرمایند مهمترین نگرانی‌ام برای آینده انقلاب، اقتصادی است؛ به همین دلیل امام(ره) تأکید داشتند که مشکلات اقتصادی را حل کنید و به آن توجه کنید.

قالیباف افزود: همچنین حضرت امام(ره) به این موضوع تاکید دارند که دولت به معنی عام آن، در کار اقتصادی دخالت نکند، اجازه دهید مردم و بخش خصوصی، خود اقتصاد را اداره کنند. اگر کاری به زمین ماند و ضرورت کار مردم بود و بخش خصوصی پیدا نشد، آن موقع دولت کار بر زمین مانده را انجام دهد.

رئیس دستگاه قانونگزاری کشور نقش دولت در اقتصاد را تنظیم‌گر عنوان کرد و گفت: بخش خصوصی و هم دولت و هم ما باید بدانیم که در یک جنگ اقتصادی هستیم و باید رفتاری شبیه پادگان آموزشی را با تولیدکننده داشته باشیم.

وی تصریح کرد: تا این فضا را بر حوزه کارآفرینی در کشور حاکم نکنیم و این سرمایه اجتماعی و اعتماد را به وجود نیاوریم، اهداف محقق نمی‌شود.

قالیباف کارآفرینان را مجاهدان این عرصه عنوان کرد و گفت: در این راه نباید کم تحمل باشید و وقتی سالم و با قدرت کار می‌کنید، بدانید که تُعِزُّ مَنْ تَشَاءُ وَتُذِلُّ مَنْ تَشَاءُ بیدک الخیر، یعنی آبرو دست این و آن نیست.

ثبات اقتصادی با برنامه هفتم توسعه محقق خواهد شد
وی با اشاره به موضوع برنامه هفتم توسعه که در حال حاضر در کمیسیون تلفیق در حال بررسی است، افزود: معتقدم کشور ظرفیت های زیادی دارد که در یک برنامه پنج ساله قادریم به ثبات اقتصادی برسیم؛ البته بدون ثبات اقتصادی نمی توان به رشد اقتصادی رسید زیرا ابتدا باید ثبات را به اقتصاد برگردانیم تا بتوانیم یک رشد جهشی داشته باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع ناترازی‌ها گفت: قانون بانک مرکزی مربوط به حدود پنج دهه قبل است؛ البته در چهار دوره گذشته مجالس، تلاش شد قانون بانک مرکزی را اصلاح کنند، که این میسر نشد. اما مجلس یازدهم واقعاً با زحمت پای کار ایستاد و این طرح به تصویب رسید اکنون در مراحل نهایی است.

وی از برنامه مجلس برای تعیین تکلیف قانون بانک‌های عامل نیز سخن گفت و یادآور شد: اکنون کار دوم در حوزه بانک، تعیین تکلیف قانون بانک‌های عامل است که این موضوع از کمیسیون مربوطه آمده و در صحن بررسی خواهد شد.

قالیباف با اشاره به مشکلات خودروسازی خاطرنشان کرد: در این صنعت‌ به شدت عقب افتاده هستیم. در مجلس ایستاده‌ایم تا در قالب یک برنامه مدون در زمان مشخص، ناترازی در بانک، آب، برق و انرژی رفع شود.

منبع/ ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.