تکمیل زنجیره ارزش و توسعه صنعتی مناطق محروم؛ 2 رویکرد مهم صمت در دولت سیزدهم

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: تکمیل زنجیره ارزش و سرمایه گذاری های جدید در شهرهای کمتر توسعه یافته بر اساس سیاست توسعه متوازن، از جمله سیاستهای وزارت صمت دردولت سیزدهم است.

به گزارش عصرآزادی آنلاین بر اساس گزارش روابط عمومی صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی محمدجعفرعظمایی با بیان اینکه بالغ بر 70 درصد تعداد جوازهای ایجادی و توسعه صنعتی در دو سال گذشته برای خارج از مرکز استان و در دیگر شهرستانها صادر شده است؛ افزود: در طول فعالیت دولت سیزدهم تعداد ۴۵۰۰ فقره جواز تاسیس ایجادی برای شروع کسب و کار در حوزه صنعت صادر گردیده که نشان از علاقه مندی به سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان است.

وی ادامه داد: در همین مدت تعداد ۳۳۰ فقره جواز توسه‌ای برای ارتقای ظرفیت و تنوع محصولات برای توسعه واحدهای صنعتی موجود صادر شده است که حاکی از علاقمندی صنایع موجود به افزایش ظرفیت و تنوع محصولات و توسعه فعالیتهای صنعتی در استان است.

عظمایی گفت: استان با دارابودن 2900 طرح ایجادی و توسعه ای در دست اجرا و دارای پیشرفت فیزیکی بالا در داخل و خارج شهرکهای صنعتی، رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل صمت آذربایجان شرقی تصریح کرد: در صورت تامین مالی از سوی بانکها برای خرید ماشین آلات و تجهیز خطوط تولید و همچنین تامین زیرساختها نظیر انرژی، امکان به بهره برداری رسیدن حداقل 500 طرح صنعتی با پیش بینی اشتغال 12 هزار نفر تا پایان سال فراهم می شود.

وی اضافه کرد: عمده گروه های صنعتی این تعداد طرح، شامل صنایع غذایی، پلاستیک و شیمیایی، صنایع فلزی و نساجی است.

منبع: روابط عمومی سازمان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.