مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی از سهم پروژه های هفته دولت خبر داد؛

بخش خصوصی ۴ پروژه بخش دولتی ۶۶ پروژه

عصرآزادی/ سرویس شهرستانها: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی می گوید طبق جلسات ستاد اربعین که به ریاست استاندار آذربایجان شرقی برگزار گردیده، جابجایی زائرین آذربایجانی کربلا از ۲۷ مرداد الی ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ با ۳۵۰ دستگاه اتوبوس از ۱۴ ترمینال استان صورت خواهد گرفت.
“اروجعلی علیزاده” در نشست خبری خود در روز ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ با اصحاب رسانه های آذربایجان شرقی به تشریح عملکرد دو ساله دولت در حوزه راهداری، پروژه های هفته دولت و برنامه های ویژه اربعین پرداخت و تلاش برای توسعه استان را وظیفه همگان دانست.
وی کل راه های آذربایجان شرقی را ۱۴ هزار کیلومتر عنوان کرد و ادامه داد: حدود ۴ هزار کیلومتر از این شبکه متعلق به راههای اصلی است و برای نگهداری راهها ۶۰۰ هزار تُن آسفالت استفاده شده که منجر به تحقق ۸۶۰ کیلومتری با هزینه یکهزار میلیارد تومان گشته است.
علیزاده از حذف ۱۶۷ نقطه حادثه ساز استان با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان خبر داد و افزود: حدود ۵۳۱ کیلومتر راه روستایی با ۴۰۰ هزار تُن آسفالت ریزی و اعتبار یکهزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در دو سال اخیر انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه در بحث خرید ناوگان راهداری ۱۶ دستگاه خودروی سنگین با ۱۱۵ میلیارد تومان هزینه شده است اضافه کرد: سال گذشته ۵۶ دوربین ثبت تخلفات وجود داشت که ۴۳ دستگاه دیگر با هزینه ۴۰ میلیارد تومان نیز به تعداد آن اضافه شده است.
علیزاده با ذکر این نکته که در بحث ایمن سازی مدارس سرراهی ۷۴ باب مدرسه را به انجام رساندیم تاکید کرد: در دو سال اخیر ۴۰ میلیون تُن بار در سطح آذربایجان شرقی جابجا شده و ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مسافر نیز با شبکه ناوگان عمومی استان به مبداء و مقصد مناطق استان جابجا شده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در آذربایجان شرقی دو پایانه مرزی جلفا و نوردوز به فعالیت می پردازند که طرح جامع و توسعه ای آنها را مدنظر قرار داده ایم که طبق مطالعات مربوطه، حدود ۱۵ هکتار بر فضای موجود آنها الحاق شده است که اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان را در بر داشت.
وی در ادامه، به پروژه های هفته دولت پرداخت و یادآور شد: حدود ۷۰ پروژه شامل بهسازی و آسفالت راههای شریانی، روستایی، حذف نقاط حادثه خیز، بهره برداری از مجتمع های رفاهی بین راهی، خط کشی محورهای مواصلاتی و غیره در شهرستانهای بستان آباد، صوفیان، هریس، اهر، سراب، چاراویماق، مراغه، خدآفرین، مرند، کلیبر، جلفا و عجب شیر انجام می گردد که به غیر از ۴ مورد با ۱۶۷ میلیارد تومان که توسط بخش خصوصی صورت می گیرد بقیه پروژه ها به صورت دولتی و با اعتبار ۷۸۲ میلیارد تومان است.
علیزاده در پایان اظهارات خود از جلسات متعدد ستاد اربعین به ریاست استاندار آذربایجان شرقی سخن به میان آورد و خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، جابجایی زائرین آذربایجانی کربلا از ۲۷ مرداد الی ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ با ۳۵۰ دستگاه اتوبوس از ۱۴ ترمینال استان صورت گیرد که شهرداری تبریز و برخی از کارخانجات نیز مساعدت خواهند کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.