اجلاس ملی دبیران شبکه کارآفرینی تشکل های جوانان کشور در زنجان برگزار شد؛

مهارت آموزی، نیاز جوانان تحصیل کرده برای اشتغال

عصرآزادی آنلاین/ سرویس کسب و کار/ شهرام صادق زاده: اولین اجلاس ملی دبیران استانی شبکه کارآفرینی و اشتغال پذیری تشکل های جوانان کشور با حضور مسئولان وزرات ورزش و جوانان و کارشناسان حوزه کارآفرینی به میزبانی استان زنجان برگزار شد.

در این اجلاس، اساتیدی از حوزه کارآفرینی و اشتغال پذیری کشور از جمله علیرضا نبی کارآفرین و خیر نمونه ملی و دکترای اقتصاد، زهرا بهروز آذر، مرتضوی و فاطمه السادات مقیمی مدرسان دوره های کارآفرینی و سایرین به تبیین مباحث پیرامون نحوه کمک به اشتغال زایی برای جوانان رده سنی ۱۸ للی ۳۵ سال پرداختند.
دبیر شبکه کارآفرینی و اشتغال پذیری آذربایجان شرقی در این اجلاس با اعلام وضعیت بیکاری جوانان این استان گفت: با توجه به اینکه جوانان رده سنی ۱۸ الی ۳۵ سال، اغلب از فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند اما، آمارها نشان می دهد که اکثریت واحدهای صنعتی با کمبود نیروی کار ماهر مواجه هستند.
“وحید پوررضوی” افزود: با شرایط فعلی، جوانان آذربایجان شرقی و حتی سایر استانها باید در زمینه کسب مهارت در رشته های صنعت محور مورد توجه جدی قرار گیرد تا آموزش های مهارت آموزی در کنار تحصیلات دانشگاهی بتواند به تربیت فارغ التحصیلان کاربلد و خبره منجر گردد که به طور حتم نیروی کار موردنیاز استان را تامین خواهد کرد.
وی اضافه کرد: در سالهای اخیر عدم استقبال دانش آموزان از تحصیل در دانشگاه باعث ترغیب این افراد به کسب مهارت جهت ورود به بازار کار آزاد شده است، لذا مسئولان حوزه آموزش عالی، کار و تعاون باید به این نکته توجه نمایند که در صورت عدم برنامه ریزی در راستای مهارت آموزی جوانان، وضعیت اشتغال آفرینی کشور در سالهای آتی  نگران کننده خواهد شد.
پوررضوی درباره تهدیدات مهاجرت جوانان دارای مهارت و تحصیل کرده دانشگاهی تاکید کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و همچنین نبود فرصت های شغلی مناسب، مهاجرت جوانان متخصص و کاربلد به یک نگرانی تبدیل شده است که اهمیت مهارت آموزی در کنار تحصیلات آکادمیک، مِلاک اصلی برای پذیرش جوانان ما در کشورهای مقصد قلمداد می گردد.

شایان ذکر است دبیران شبکه کارآفرینی ایران از ۳۱ استان کشور در این اجلاس که روزهای اول و دوم شهریور ماه ۱۴۰۲ در شهر زنجان برگزار گردید حضور داشتند و در آن مباحثی درباره راهکارهای کمک به اشتغال جوانان مطرح شده و مقرر گردید هر استان با توجه به وضعیت بیکاری جوانان، برنامه های پیشنهادی خود را به دبیرخانه شبکه ملی کارآفرینی و اشتغال پذیری کشور ارائه دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.