همايش معرفي سبد کالا و توليدکنندگان طرف تفاهم نامه با شرکت خدمات حمايتي کشاورزي در تبريز برگزار شد؛

تامين ۹۰ درصد کودهای يارانه دار در داخل کشور

مدير شرکت خدمات حمايتی کشاورزی آذربايجان شرقی: با تأمين انواع کودهای يارانه اي گام بلندی  برای  توليد محصوالات کشاورزی برداشته ایم

عصرآزادی آنلاین/ سرویس اقتصادی/ شهرام صادق زاده: مدير شرکت خدمات حمايتي کشاورزی آذربايجان شرقي در همايش معرفي سبد کالا و توليدکنندگان طرف تفاهم نامه با شرکت خدمات حمايتي کشاورزي از تامين ۹۰ درصد کودهاي  يارانه دار از داخل کشور خبر داد.

“صادق نادری” در همایش معرفی سبد کالا و توليدکنندگان طرف تفاهم نامه با شرکت خدمات حمايتي کشاورزی که روز دوشنبه در تبريز برگزار شد افزود: شرکت خدمات حمايتي کشاورزي در سال ۱۴۰۱، حدود ۹۰ درصد کودهای يارانه دار تامين شده را از توليدکنندگان داخل کشور تأمين کرده و اين موفقيت را مرهون زحمات توليدکنندگان کشور می دانيم.
وي با اعلام اينکه شرکت های دانش بنيان و توليدکنندگان داخلي کودهای آلي، زيستي و شيميايي بازوی توانمند شرکت خدمات حمايتي کشاورزي هستند اضافه کرد: اميدواريم با تلاش جهادي به زودی  خودکفايي و تأمين صدرصدي کودهاي مورد نياز بخش کشاورزي از داخل کشور را شاهد باشيم.
مدير شرکت خدمات حمايتي کشاورزي آذربايجان شرقي تاکید کرد: علیرغم چالش هایی از جمله تحريم ها، عدم تأمين ارز و مشکلات ناشي از جنگ اوکراين و روسيه عملکرد شرکت قابل قبول بود؛ به طوری که با تأمين ۳.۲ ميليون تنی انواع کودهاي يارانه اي گام بلندی برای توليد کمی و کيفی محصولات کشاورزی برداشتيم.
نادری بیان کرد: در سال گذشته مقدار ۲.۷ ميليون تُن کود تامين شده معادل حدود ۹۰ درصد، از توليدکنندگان داخلي و حدود ۱۰ درصد پس از اطمينان از عدم وجود ظرفيت داخلي به موقع از منابع خارجي وارد کشور شد.
وی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ نیز مقدار تامين از توليدکنندگان داخلی ۲.۱۳ ميليون تن بوده که شاهد افزايش ۲۶ درصدي رشد در تامين کودهاي کشاورزي از منايع داخلي بوديم که اين موضوع دستاورد مهم ديگري براي شرکت و طرح خودکفائي کودهاي کشاورزي به شمار می  رود.
نادری خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ بيش از ۵۵۰ هزار تن شاهد افزايش مصرف کودهای فسفاته و پتاسه بيشتری  توسط کشاورزان بوديم که اين امر نيز موجب خودکفايي در توليد گندم موردنياز برای  نان کشور شد لذا افزايش ۳۰ درصدی توليد گندم در سال جاری با هماهنگي و تأمين به موقع کودهاي موردنياز براي کشاورزي با تلاش مديران و کارشناسان و کارکنان خدوم شرکت خدمات حمايتي کشاورزي انجام شد که باعث تغذيه به موقع خاک و دسترسي سريع به انواع کودها اعم از ازته، فسفاته و پتاسه مورد نياز شد.
وی با اشاره به تقدير معاون وزير جهادکشاورزی از شرکت خدمات حمايتي کشاورزی آذربايجان شرقي به پاس تلاش هاي شرکت در خودکفائي گندم نان در سال ۱۴۰۲ عنوان کرد: در حال حاضر شرکت خدمات حمايتي کشاورزي با ۱۴۶ شرکت توليده کننده کودهاي غيريارانه اي داراي تفاهم نامه بوده و تعداد اقلام سبد کودي اين شرکت ها یکهزار و ۲۸۰ نوع کود می باشد.

شایان ذکر است در این همایش، سعیدی مدیر امور مشتريان و بازاریابی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، مسئولان و کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی شهرستانها و مراکز استانها، شرکت های دانش بنیان و تولیدکنندگان کودهای آلی، زیستی، شیمیایی طرف تفاهم نامه با شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، معاونین سازمان جهاد کشاورزی و کارشناسان نظام مهندسی، کارگزارن، کشاورزان پیشرو، باغداران، گلخانه داران و غیره حضور داشتند و در پایان از تولیدکنندگان حاضر در همایش با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.