امام جمعه تبریز:

تمجید رهبر معظم انقلاب برای دولت مسئولیت مضاعف ایجاد می‌کند

امام جمعه تبریز گفت: تمجید رهبر معظم انقلاب از دولت آیت‌الله رئیسی بی گمان مدال درخشان بر سینه‌ی دولت و موهبتی بزرگ بوده و این تمجید برای دولت مسئولیت مضاعف ایجاد می‌کند.

به گزارش عصر آزادی آنلاین، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم، در خطبه‌های این هفته‌ی نماز جمعه تبریز، با بیان اینکه این تمجیدها و تحسین‌ها با تذکرات و توجهاتی هم همراه بود، گفت: این تمجید برای دولت مسئولیت مضاعف ایجاد می‌کند و تذکر اصلی معظم له به دولتمردان، ضرورت آشکار شدن نتایج زحمات زیر ساختی در معیشت مردم و ارتقای شاخص‌های معیشت بر جامعه است که به مانند غبار، اجازه‌ی دیده شدن سایر توفیقات دولت را نمی‌دهد.

وی ادامه داد: دو توصیه رهبر معظم انقلاب به دولت یکی با مضمون این بود که هر کاری بکنید تا زمانی که تورم باشد آن کارها دیده نخواهد شد و دیگری اینکه آماردهی‌های افراد دولت در گفتارها و وعده‌ها باید انسجام داشته باشد.

خطیب نماز جمعه تبریز تصریح کرد: کاهش تورم و بهبود معیشت مردم خیلی مهم بوده و دولت در کنار اقدامات زیر ساختی باید به این مقوله مُهم اهتمام بورزد.

وی به عقب نشینی دولت‌های اروپایی اشاره کرد و ادامه داد: رئیس جمهور فرانسه چند روز پس از پیوستن ایران به بریکس در جمع سفرای این کشور از ضرورت بازگشت به برجام صبحت کرد و گفت که نظم بین المللی به چالش کشیده شده و تلاش بریکس برای گسترش و جذب اعضای جدید نشان دهنده عزم آنها برای ایجاد نظم جدید جهانی است.

وی افزود: غرب و به ویژه اروپا به درستی شرایط جدید جهانی را درک کردند و به خوبی می‌دانند در فضای جدید به ویژه حضور ایران در بریکس، برجام مد نظر غربی‌ها در ساختارهای روبه افول جهانی با فشار بر تهران محقق نخواهد شد و هر گونه توافق هسته‌ای با احیای برجام، باید منطبق با شرایط فعلی جهان باشد.

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، به اظهارات عضو ناتو در تجزیه ایران و پرده برداشتن یکی از اعضای آن از نقشه‌ی این نهاد نظامی اشاره کرد و گفت: نقشه تجزیه ایران از سوی دشمنان مسئله جدیدی نیست و بارها دشمنان برای تجزیه ایران دندان طمع تیز کرده‌اند، اما ایران علاوه بر حفظ تمامیت ارضی، در مقابل طرح‌های زیاده خواهانه غرب ایستادگی کرده و نقشه‌ی شوم آنها را باطل کرده است.

وی یادآور شد: بی تردید قدرت، نفود و ظرفیت‌های سرزمینی ایران در دفاع از تمامیت ارضی کشور قابل مقایسه با اینگونه طرح‌ها و پرونده‌های نخ نمای تجزیه طلبانه نیست.

وی با بیان اینکه ناتو در همه‌ی چالش‌های اخیر یک بازنده بزرگ بود، بیان کرد: این سازمان در عراق، افغانستان و جنگ اوکراین سخت به زمین خورد و آنگونه که رسانه‌های غربی ادعا کردند ناتو امیدواری‌های خود برای پیروزی اوکراین را کنار گذاشته و به دنبال صلح با طرف دیگر جنگ است.

آل‌هاشم با بیان اینکه تجزیه ایران توسط ناتو خواب پریشانی است که هیچ وقت تعبیر نخواهد شد، خاطر نشان کرد: دشمن، وحدت و انسجام ما را هدف قرار داده و ما برای ناامید کردن دشمن روی مؤلفه‌های قدرت و وحدت ملی تکیه می‌کنیم.

وی یادآور شد: پدافند هوایی ارتش قدمت بیش از ۶۰ساله دارد زمانی که نیروی هوایی ارتش تشکیل شد، پدافند هوایی نیز در دل نیروی هوایی به عنوان یک تیپ مستقل برای دفاع هوایی شکل گرفت.

وی با بیان اینکه وظیفه پدافند هوایی قبل از پیروزی انقلاب در حفظ و حراست از محدوده‌ی هوا فضای پایگاه‌های شکاری نیروی هوایی بوده، خاطر نشان کرد: این وظیفه بعد از پیروزی انقلاب و شروع جنگ تحمیلی برخی ماموریت‌های تاک تیکی و حساس دیگری هم به آنها اضافه شد، رهبر معظم انقلاب بارها به اینکه پدافند در اولویت کشور است تاکید کردند و به دلیل مشترک بودن این حوزه میان ارگان‌های نظامی اعم از ارتش، هوا فضای سپاه، نیروی انتظامی و بسیج از حساسیت و اهمیت بیشتری برخوردار است.

 امام جمعه تبریز ادامه داد: در جریان عملیات والفجر ۸ در منطقه فاو برداران غیرتمند و فداکار سپاه طی عملیاتی بیش از ۷۰فروند هواپیمای عراقی‌ها را سرنگون کردند.

وی در پایان اذعان کرد: خدا را شاکریم که سیل اهر تلفات جانی نداشته اما از مسئولین ذی ربط تقاضا داریم در حل مشکلات آسیب دیدگان به وظایف خود به نحو احسن عمل کنند.

منبع/ ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.