بدهکارترین دولت را برای رئیسی به ارث گذاشتند/دولت سیزدهم آینده فروشی نمی‌کند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، انتشار اوراق را به مفهوم آینده فروشی تلقی کرد و گفت: دولت قبل ۴۰۰ هزار میلیارد کسری بودجه خود را با اوراق به این دولت منتقل کرد اما دولت سیزدهم چنین راهکاری را برای حل مشکلات مردم استفاده نمی‌کند.

ببه گزارش عصرآزادی آنلاین، هروز محبی ‌نجم‌آبادی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی با اشاره به دستاوردهای دولت که مورد تمجید مقام معظم رهبری قرار گرفت، گفت: دولت سیزدهم وارث ناترازترین قوه اجرایی تاریخ ایران است و از ناترازی‌ها و بدهکاری‌هایی که از دولت گذشته به ارث رسیده اطلاع کامل دارد.

وی افزود: دولت قبل سرنوشت تصمیمات مهم کشور را به برخی مباحث حاشیه‌ای مانند FATF گره زده بود، برجام را به صورت یکجانبه اجرا می‌کرد و تعهدات بین‌المللی خاصی را به ملت ایران تحمیل می‌کرد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: رویکرد دیپلماسی منطقه‌ای که دولت سیزدهم اتخاذ کرد، امروز به نتیجه رسید و نهایتاً ارتباطات خوبی با همسایگان برقرار شد.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در نقشه راه در گام دوم انقلاب، بر رویکرد منطقه‌ای و دیپلماسی اقتصادی منطقه‌ای تاکید کردند.

دولت سیزدهم به آنچه که رهبری در گام دوم فرمودند عمل کرد

محبی نجم‌آبادی عنوان کرد: مردمی بودن از مهمترین ویژگی‌های دولت سیزدهم است، حضور دائم رئیس جمهور و وزرا و مسئولین در میان مردم و تلاش برای حل مشکلات آنها نمایانگر توجه ویژه دولت سیزدهم به مردم است.

وی ادامه با بیان اینکه دولت یازدهم و دوازدهم ۴۰۰ هزار میلیارد کسری بودجه خود را با اوراق به دولت بعد منتقل کرد، اظهار داشت: انتشار اوراق به مفهوم آینده فروشی است اما دولت سیزدهم چنین راهکاری را برای حل مشکلات مردم استفاده نمی‌کند.

محبی نجم‌آبادی تصریح کرد: تلاش دولت سیزدهم در شرایط سخت حاکم بر کشور این است که آینده‌فروشی نکند بنابراین آنچه مقام معظم رهبری بیان کردند کاملاً مستند و براساس اطلاعات دقیقی است که وجود دارد.

وی با اشاره به موضوع رفع تحریم‌ها گفت: دولت سیزدهم مانند دولت گذشته برای موضوع رفع تحریم تلاش کرد اما تفاوت تلاش این دولت با دولت یازدهم و دوازدهم این است که دولت گذشته با خنثی‌سازی تحریم کمتر اهتمام داشت در حالی که رویکرد دولت سیزدهم و مجلس شورای اسلامی خنثی‌سازی تحریم‌ها است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ناترازی‌هایی که در حوزه انرژی به دولت سیزدهم به ارث رسیده امروز مشکلات جدی و نارضایتی‌های گسترده‌ای را برای مردم در کشور به وجود آورده است.

محبی نجم‌آبادی ادامه داد: لیکن دولت آیت‌الله رئیسی، دولت پرتلاشی است و با همه توان کوشش می‌کند که ناترازی‌ها را مدیریت کند و کمک کند که اتفاقات خوبی برای مردم رقم بخورد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب به عنوان ناظر عادل و رهبر حکیم و فرزانه که با نگاه دقیق و عالمانه به مسائل نگاه می‌کنند و مستندات دقیق در اختیار ایشان قرار دارد، گفت: نوع نگاه و راهنماییهای ایشان کاملاً دقیق است همچنان که ایشان برای مجلس هم با نگاه مثبت ارائه طریق کرده و نقدهای خود را هم مطرح کردند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس عنوان کرد: رهبری در گام دوم انقلاب اسلامی همواره بر این نکته که دولت‌ها باید با همسایگان ارتباط خوبی برقرار کنند، تاکید می‌کنند چراکه همسایگان می‌توانند کریدوری برای برقراری ارتباط ما در حوزه صادرات با سایر نقاط جهان باشند.

وی افزود: پیوستن جمهوری اسلامی ایران به پیمان‌های منطقه‌ای مطرح دنیا مانند پیمان شانگهای و بریکس از جمله مسائل مهم و ارزشمندی بود که در دولت سیزدهم اتفاق افتاد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نظام اسلامی همواره باید با جایگزین‌های جدید به سراغ خنثی‌سازی تحریم‌ها، دلارزدایی و نیز نقاطی که به اقتصاد کشور ضربه می‌زند و شاخص‌های اقتصادی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، برود.

محبی نجم‌آبادی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب نیز اشاره و تایید کرده‌اند که این رویکردها، رویکردهای مثبت و موفقیت‌آمیزی برای دولت مردمی و صالح آیت‌الله رئیسی است.

منبع/ ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.