در آستانه برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری تبریز عنوان شد؛

بازاریابی و تبلیغات اصلی ترین خلاء جهانی آذربایجان شرقی

رویداد گردشگری آذربایجان شرقی از ۲۶ الی ۲۹ مهر ماه ۱۴۰۲ در تبریز برگزار خواهد شد

عصرآزادی آنلاین/ سرویس فرهنگی/ شهرام صادق زاده: دهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی آذربایجان شرقی همزمان با دومین نمایشگاه بین المللی گردشگری ایران – تبریز با محوریت شناساندن پتانسیل های توریستی استانهای کشور و به ویژه شهرستان های آذربایجان شرقی به داخل و خارج کشور در تبریز برگزار خواهد شد.
در نشست خبری تبیین این رویداد بزرگ بین المللی که با حضور “احمد حمزه زاده” مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی و “رشید رجب پور” رئیس انجمن صنفی خدمات مسافرتی هوایی، جهانگردی و زیارتی استان با خبرنگاران برگزار شد عنوان گردید که با کمک قدرت رسانه می توان آذربایجان را به ایرانیان و جهانیان معرفی نمود.
رئیس انجمن صنفی خدمات مسافرتی هوایی، جهانگردی و زیارتی آذربایجان شرقی در ابتدای این نشست با اشاره به اینکه مدتی است که در تلاش هستیم تا نمایشگاه گردشگری را در تبریز عملیاتی نماییم گفت: با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان این رویداد عظیم فرهنگی در شُرف برگزاری بوده و از ۲۶ الی ۲۹ مهر ماه ۱۴۰۲ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تبریز جامه عمل خواهد پوشید.
“رشید رجب پور” با ذکر این نکته که ۱۵۰ آژانس مسافرتی به فعالیت می پردازند افزود: علیرغم غیرسودآور بودن نمایشگاه بین المللی گردشگری اما، برگزاری آن می تواند برای شناساندن ظرفیت های توریستی منطقه آذربایجان و برنامه ریزی تورها برای عزیمت به آن مثمرثمر واقع گردد.
وی در بخش دیگری از اظهارات خود به جزئیات محل برگزاری نمایشگاه های ملی صنایع دستی و بین المللی گردشگری ۲۰۲۳ تبریز پرداخت و با مجزا خواندن سالن های گردشگری، میراث فرهنگی و سوغاتی ها و غذاها اضافه کرد: از مجموع ۴۰۰ غرفه پیش بینی شده برای این رویداد فرهنگی که با حضور فعالان بخش گردشگری کشور و استان برگزار خواهد شد ۲۲۰ غرفه مربوط به حوزه صنایع دستی و ۱۶۰ غرفه نیز متعلق به حوزه گردشگری خواهد بود.

◾️تِم غالب نمایشگاه گردشگری تبریز برای کودکان و خانواده هاست

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی نیز در این نشست مشترک، تعداد کل انجمن های حرفه ای بخش مسافرتی و جهانگردی را ۵ تشکل عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۲۶۶ مورد آژانس مسافرتی، ۸۷ مورد عضو جامعه هتل داران، ۵۰۰ عضو انجمن حرفه ای راهنمایان گردشگری، ۳۵۰ مورد عضو واحدهای پذیرایی و مراکز تفریحی و ۲۴۶ مورد نیز عضو فعال انجمن حرفه ای واحدهای بوم گردی هستند.
“احمد حمزه زاده” با اشاره به اینکه حدود ۶ ماه قبل و در راستای ضرورت تجمیع نظرات و توسعه گردشگری آذربایجان شرقی یک انتخابات صنفی بین تشکل های حرفه ای مرتبط با حوزه گردشگری برگزار گردید افزود: خوشبختانه آقای رجب پور به عنوان فعال حوزه گردشگری استان به ریاست کانون تشکل های گردشگری آذربایجان شرقی انتخاب گردید.
وی، بازاریابی و تبلیغات را مشکل اساسی آذربایجان شرقی در حوزه گردشگری دانست و اضافه کرد: گرچه فعالیت ها و اقدامات قابل توجهی در این بخش انجام شده است اما کافی نیست و کانون تشکل های حوزه گردشگری استان باید با استفاده از ظرفیت های رسانه ای و فرهنگی موجود، آذربایجان شرقی در سطح ایران و جهان مطرح گردد.
حمزه زاده از تهیه و تنظیم ۵۰۰ کلیپ ۵ دقیقه ای حرفه ای از مراکز گردشگری، تاریخی، فرهنگی، آثار ناملموس و آداب و رسوم آذربایجان شرقی به ۷ زبان زنده جهان خبر داد و یادآور شد: همچنین ۵۶ مورد جشنواره، همایش و نمایشگاه های متنوع در سطح استان در نظر گرفته شده است که به زودی استارت خواهند خورد.
وی با ذکر این نکته که رویدادهای مختلف گردشگری زمستانه نیز برای فصل سرمای تبریز و آذربایجان تعریف شده است خاطرنشان کرد: نمایندگانی از کشورهای روسیه، عراق، آذربایجان، تاجیکستان، تاتارستان، ژاپن و غیره برای حضور در رویداد گردشگری تبریز اعلام آمادگی کرده اند کمااینکه برای نمایشگاه ملی صنایع دستی نیز از تمام استان های کشورمان حضور خواهند یافت.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از اختصاص فضای خاص برای عرض اندام پتانسیل های صنایع دستی شهرستان های استان خبر داد و تاکید کرد: برای این منظور، جایگاه ویژه ای برای هم استانی ها قائل شده ایم که نمایشگاه عکس شهرستانها با جوایز ویژه از جمله آنهاست.
حمزه زاده تِم نمایشگاه های فرهنگی و گردشگری اواخر مهر ماه ۱۴۰۲ تبریز را عمدتاً برای کودک و خانواده دانست و اظهار کرد: در این حالت تاثیر رده سنی کودک و نوجوان برای این بخش بیش از پیش متجلی خواهد شد، همچنین در کنار نمایشگاه گردشگری، تورهای ویژه هنرمندان و افراد تاثیرگذار کشوری به همراه تور عکاسان و خبرنگاران سایر استان‌ ها پیش‌بینی شده است تا پلی برای شروع فعالیت‌ های گردشگری داخلی و خارجی آذربایجان شرقی محسوب گردد.
مدیر ارشد حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی در پاسخ به سوال خبرنگار “عصرآزادی” مبنی بر نحوه هماهنگی با خبرنگاران و عکاسان کشورهای خارجی و به ویژه تورکیه جهت پوشش خبری دومین نمایشگاه بین المللی گردشگری تبریز توضیح داد: طبیعتاً از رسانه های خارجی دعوت شده است اما تا زمان برگزاری نمایشگاه، هماهنگی های لازم از طریق دستگاه دیپلماسی کشور انجام خواهد شد و معلوم نیست تا آن وقت چه تعداد بر آنها اضافه گردد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.