با رونمایی از خودروی تیگو ۸ هیبریدی در تبریز عنوان شد؛

آغاز جریان سبز فونیکس برای خانواده های تبریزی

تیگو ۸ پرو e پلاس به فکر محیط زیست و حفظ جان انسان‌ هاست

عصرآزادی/ سرویس اقتصادی/ شهرام صادق زاده: از خودروی فونیکس تیگو ۸ پرو e پلاس یا همان فونیکس تیگو ۸ پرو پلاگین هیبریدی PHEV به عنوان + e خودروی دوستدار خانواده با حضور خبرنگاران رسانه های گروهی در تبریز رونمایی به عمل آمد.
در مراسم رونمایی از نخستین کراس اوور پلاگین هیبرید مونتاژی کشور، خبرنگاران و‌عکاسان رسانه های گروهی آذربایجان شرقی در محل نمایندگی رسمی فونیکس کد ۵۵۰ آسا با مشخصات و ویژگی های منحصربفرد این خودرو آشنا شدند.
کارشناس و مدیر فروش برند فونیکس در این مراسم به خبرنگاران گفت: ظاهر تیگو ۸ پرو e پلاس مشابه تیگو ۸ پرومکس بوده و دیفیوزر عقب و خروجی های اگزوز مشابه با تیگو ۸ پرو هستند، علاوه بر درب باک بنزین، یک درب برای پورت شارژ باتری های موتور برقی روی گلگیر دیده می‌شود. در قسمت زیرین اتاق و بین صندلی های ردیف اول و و دوم قرار گرفته و موجب شده تا فاصله کف این خودرو از سطح زمین چند سانتی متر کاهش یابد.
“فرزان محمدپور” افزود: تیگو ۸ پرو e پلاس پلاگین هیبرید به موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربو شارژ تجهیز شده که ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور در کنار دو موتور برقی با قدرت ۵۵ کیلووات و ۱۶۰ نیوتن متر و ۷۰ کیلووات و ۱۵۵ نیوتن متر دارد، لذا سیستم پلاگین هیبریدی در بهترین حالت و در زمانی که شارژ باتری فول باشد، قادر به تولید ۳۲۶ اسب بخار قدرت و ۵۱۰ نیوتن متر گشتاور بوده که بنابراین قدرتمندترین نسخه تیگو ۸ محسوب می‌شود.
وی اضافه کرد: باتری ۱۹.۲۷ کیلووات ساعتی آن، با توجه به ساختار الکتریکی ۳۵۰ ولتی این خودرو، قادر است طی ۳۰ تا ۴۰ دقیقه اتصال به شارژر سریع پر شود لذا در صورت اتصال به شارژر خانگی سطح یک نیز حدود ۴ ساعت با توجه به دمای هوا زمان نیاز است تا باتری فونیکس تیگو ۸ پرو پلاگین هیبریدی PHEV فول شارژ شود و برد حرکتی این خودرو در حالتی که باتری ها فول شارژ باشند، معادل ۷۵ کیلومتر در حالت تمام برقی و بدون نیاز به موتور بنزینی است و در حالتی هم که باک بنزین ۴۵ لیتری و باتری ها فول شارژ باشند مسافتی معادل ۹۵۰ کیلومتر را طی می‌کند.

محمدپور در خصوص مصرف سوخت این خودرو نیز خاطرنشان کرد: مصرف سوخت تیگو 8 پرو e پلاس در بهترین حالت در حدود ۱.۵۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بوده و در حالتی که موتور بنزینی فعالیت کند مصرف سوخت این خودرو ۶.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.
وی اظهار کرد: این خودرو به گیربکس DHT سه سرعته مجهز شده که با تمام گیربکس های اتوماتیکی که قبلاً عرضه شده اند متفاوت است به طوری که عملاً حس تعویض دنده منتقل نمی‌شود بلکه این گیربکس سه ورودی دارد که شامل یک موتور بنزینی و دو موتور برقی بوده و نیرو را به چرخ های جلو منتقل می کند.
این کارشناس حوزه فروش خودرو در تبریز اضافه کرد: برند فونیکس به عنوان نامی که با ارائه تکنولوژی‌ های روز دنیا ظهور کرده و ارائه محصولاتی لوکس به مشتریان را هدف قرار داده همواره نوآوری را سرلوحه کار خود داشته است که تیگو ۸ پرو e پلاس نیز یکی دیگر از نوآوری هایی است که به فکر محیط زیست و حفظ جان انسان‌ هاست.
شایان ذکر است تیگو ۸ پرو e پلاس محصولی مبتنی بر تکنولوژی سوخت پلاگین هیبرید PHEV است که علاوه بر مصرف حداقل بنزین در حالت ترکیبی با ۱.۵۵ لیتر، در فضای پارکینگ منزل مالکان نیز امکان شارژ شدن داشته و در صورت اتمام بنزین و فعال شدن حالت تمام برقی نیز می تواند تا ۷۵ کیلومتر طی مسافت نماید که در ماه های آتی و با ورود این خودروی جدید به بازار، فونیکس کُد ۵۵۰ آسای تبریز اولین نماینده ای خواهد بود که قرار است آن را به خانواده های تبریزی تقدیم نماید.

عکسها از: وحید پوررضوی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.