مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان در جمع خبرنگاران اعلام کرد؛

آذربایجان شرقی میزبان ۲ هزار برنامه هفته دفاع مقدس

امیر دریادار دوم رضا عباسی: مراسم “جهاد مقاومت؛ از دیروز تا امروز” هدف مشترک تمام استانهاست

عصرآزادی آنلاین/ سرویس شهرستانها: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی گفت: عمده گرایشات مراسم هفته دفاع مقدس سال ۱۴۰۲ معطوف به زنان، همسران شهدا، مادران و بانوان حاضر در پشت جبهه و خط مقدم دوران جنگ تحمیلی اختصاص خواهد یافت.

امیر دریادار دوم “رضا عباسی” روز دوشنبه که در آستانه چهل و سومین سالگرد هفته دفاع مقدس به تشریح برنامه های این مناسبت در سطح آذربایجان شرقی می پرداخت افزود: شعار سال ۱۴۰۲ “ما متحدیم” است تا همگی در خصوص آرمان های امام راحل، دفاع مقدس و جبهه مقاومت متحد باشیم.
وی خطاب به خبرنگاران حاضر در جلسه تاکید کرد: امروزه در دوران جنگ ترکیبی قرار گرفته ایم که یک جنگ نامتعارف بوده و با نامشخص بودن تجهیزات دشمن، تهدیدات زیادی در عرصه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی علیه کشور وجود دارد.
امیر عباسی با اشاره به نقش رسانه ها در خنثی سازی تهدیدات دشمن در جنگ ترکیبی و هیبرید وار ادامه داد: رسانه ها باید با قدرت تمام عیار به این جنگ ناجوانمردانه وارد گردند تا با اتحاد و همبستگی در داخل کشور به مقابله با اهداف دشمن بپردازیم که موضوعات هفته دفاع مقدس نیز یکی از اهداف اصلی جهت ضربه به دشمن تلقی می شود.
وی، مراسم “جهاد مقاومت؛ از دیروز تا امروز” را وجه مشترک تمام مراسم سراسر کشور خواند و اضافه کرد: عمده گرایشات مراسم هفته دفاع مقدس امسال معطوف به زنان، همسران شهدا، مادران و بانوان پشت جبهه و خط مقدم دوران جنگ تحمیلی متعلق به دیروزی ها خواهد بود که برای امروز ایران نیز فعالان مداحی، سرود، فرهنگی و غیره درنظر گرفته شده است که اغلب بر روی زنان متمرکز خواهد شد.
عباسی از برگزاری تعداد ۲ هزار عنوان برنامه ویژه هفته دفاع مقدس در سطح استان خبر داد و یادآور شد: اغلب این آیتم ها در قالب شعار امسال مبنی بر “ما متحد هستیم” اجرایی خواهد شد که از جمله آنها می توان به دیدار فرماندهان نیروهای مسلح با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، ارتباط تصویری یکهزار و ۲۰۰ رزمنده دوران دفاع مقدس استان همزمان با سراسر کشور با فرمانده کل قوا، رونمایی از ۱۰ عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس، افتتاح نخستین شهرک بازی های کامپیوتری نوجوانان، رژه نیروهای مسلح مستقر در استان به میزبانی سپاه و افتتاح نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس در پارک بزرگ شاه گولی اشاره کرد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی همچنین بازسازی عملیات الی بیت المقدس در پارک شمیم، دیدار رزمندگان بانو با استاندار، افتتاح یادمان شهدای مایان که توسط مردم احداث شده را به همراه یادمان های شهدای مجموعه تراکتورسازی تبریز و شهدای ممقان، رونمایی از اَبَرسوژه جهاد اکبر، طرح ابابیل و السلام علیک یا عشق، عطرافشانی گلزار شهدا، اکران فیلم شهید محققی در سالن پایگاه هوایی تیمسار خلبان فکوری و صدها برنامه مشابه در شهرهای استان را از دیگر عناوین گرامیداشت هفته دفاع مقدس برشمرد.

◾️اگر به وظایف خود عمل می کردند مشکلات امروزی موزه پدیدار نمی شد

شهردار منطقه ۲ تبریز هم در این نشست خبری با اشاره به تلاش مجموعه مدیریت شهری در تکمیل باغ – موزه دفاع مقدس آذربایجان شرقی گفت: متاسفانه این مجموعه علیرغم وجود هیئت امنای خود در سالهای گذشته از پیشرفت قابل ملاحظه ای برخوردار نبوده که اگر به وظایف محوله عمل می کردند مشکلات امروزی پدیدار نمی شد!
“موسی علی پور” از عهده دار بودن شهرداری تبریز در ۶۴ هکتار از این مجموعه افزود: تملک ۱۲۰ هزار مترمربع از اراضی باغ – موزه دفاع مقدس آذربایجان شرقی کار دشواری است که سازمان راه و شهرسازی از انجام سر باز زده و مشکلات عدیده ای در مسیر توسعه و تکمیل آن به وجود آمده است.
وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری برنامه های عمرانی این مجموعه در حال انجام است اضافه کرد: به خاطر مشکلاتی که از حیث تامین آب به ارتفاعات باغ – موزه دفاع مقدس پدید آمده بود یک استخر یکهزار و ۵۰۰ مترمکعبی در مناطق بالادست موزه ایجاد شده است تا این مشکل مرتفع گردد کمااینکه با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان بخشی از پروژه های عمرانی شهرداری منطقه ۲ تبریز در هفته دفاع مقدس افتتاح خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.