حواشی ورود رونالدو به ایران!

عصرآزادی آنلاین/ سید فرید پیمان، مدیر مسئول

کریستیانو رونالدو، آقای گل فوتبال جهان در رده ملی به ایران رسید، کاروان تیم فوتبال النصر عربستان که این فوتبالیست پرتغالی را دراختیار دارد روز دوشنبه وارد تهران شد و ورود این ستاره فوتبال و نحوه استقبال از او حواشی به دنبال داشت.

اتفاقات استقبال از رونالدو در ایران سبب‌ساز واکنش‌های زیادی شد، عده‌ای آن را طبیعی دانستند و برخی هم رفتار هواداران را ناشایست. پدیده استقبال از ستاره‌ها در دنیا پدیده عجیبی نیست، خواننده‌ها و ورزشکاران همه جای دنیا طرفداران پروپا قرصی دارند وطبیعی است بازیکنی در حد کریس رونالدو یا لیونل مسی هرجایی که بروند چنین استقبالی را داشته باشند اما در جامعه ما از آن‌جاییکه مراودات کم شده است وقتی یک فوتبالیست معروف وارد کشور می‌شود مانند یک استثنا است و هجوم افراد به محل اقامت رونالدوناشی از بی برنامگی افراد مسئول در فدراسیون فوتبال است.

چون در واقع سفر ستارگان فوتبال یا هنرپیشگان بین المللی به ایران اتفاق نمی افتد و در این مورد ایران یک جامعه غیر بین المللی استحوادثی از این دست دور از انتظار نیست به دلیل اینکه در جامعه ما جوان‌ها تفریح و تنوع ندارند و در نهایت استقبال از رونالدو موجب بروز اتفاقات روز دوشنبه می گردد.

مسئله دیگر نداشتن تدبیر در ایجاد مسیری اختصاصی برای کاروان تیم میهمان بود. اگر از قبل تدابیری برای عبور کاروان از مسیرفرودگاه تا محل اقامت تیم النصر از قبیل بستن مسیر حرکت این کاروان توسط پلیس که در اکثر مواقع استقبال از این ستارگان در دنیا ایجاد میگردد به وجود می آمد شاید شاهد آن بلبشو نمی شدیم. این نشان می‌دهد که در ایران  شناختی از تماشاگران جوان که هوادار پر و پاقرص ستارگان فوتبال هستند وجود ندارد.

بنابر این شور و شوق جوانان ایرانی در استقبال از رونالدو به دلیل اینکه در ایران حداقل در دهه های اخیر اتفاق مشابهی وجود نداشته امکان دارد به خلق چنین صحنه هایی به خاطر عادی نبودن آن منجر شود.

در پایان اگر مذاکرات مسئولان ورزش با AFC به نتیجه می رسید و تماشاگر جوان و پرشور می توانست در ورزشگاه حضور پیدا کند شاید از شدت این هیجان تا حدودی کاسته می شد. در هر صورت ورود به لابی هتل و نحوه ورود به محوطه هتل چهره  این هیجان و اشتیاق را زشت کرد اما در کل نباید خیلی هم به این تماشاگران خرده گرفت چون تجربه قبلی از حضور افراد سلبریتی و فوق ستاره درکشور را ندارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.