سخنگوی دولت:

دولت سیزدهم آینده‌نگری لازم را در حوزه‌ انرژی داشته است

سخنگوی دولت با بیان اینکه ذخیره‌سازی گاز و سوخت مایع از پیش از این آغاز شده و همکاری و هماهنگی خوبی میان وزارت نفت با وزارتخانه‌های صمت و نیرو انجام شده است، گفت: دولت سیزدهم آینده‌نگری لازم را در حوزه‌ انرژی داشته و خواهد داشت.

عصرآزادی آنلاین/به گزارش شانا، علی بهادری‌جهرمی امروز (سه‌شنبه، ۲۸ شهریورماه) در نشست خبری درباره آزادسازی منابع بلوکه‌شده ایران در کره جنوبی اظهار کرد: روز گذشته شاهد بودیم دو پرونده باز دیگر نیز بسته شد، البته همان‌طور که رئیس‌جمهوری نیز به آن اشاره کرد ما معتقدیم این موضوع می‌توانست یک سال پیش به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه منابع آزادشده اکنون در اختیار بانک مرکزی است، افزود: معادل ۵ میلیارد و ۵۷۳ میلیون و ۴۹۲ هزار یورو به حساب ۶ بانک ایرانی در دو بانک قطری واریز شده است. این منابع حتی با برجام نیز آزاد نمی‌شد و مکاتبات و مصاحبه‌های رؤسای وقت بانک مرکزی به این امر استناد می‌کند.

سخنگوی دولت در ادامه با اشاره به افزایش اختیارات استاندار سیستان و بلوچستان گفت: به موجب مصوبه اخیر هیئت وزیران، استاندار این استان به‌عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهوری علاوه بر وظایف استانداری، متولی امور اجرایی استان در مواردی از جمله راهبری و پیگیری طرح‌های آبرسانی، گازرسانی، حمل‌ونقل، بهداشت و درمان، عرضه سوخت و کاهش آلودگی و حاشیه‌نشینی، ایجاد همگرایی و وحدت بیشتر میان اقوام و مذاهب استان خواهد بود.

بهادری‌جهرمی تصریح کرد: استان سیستان و بلوچستان مشکلات و کمبودهای متعددی را از گذشته به ارث برده است که از جمله این کمبودها در حوزه آب، گاز، راه‌ها، ترانزیت، اشتغال و حوزه‌های مختلفی است که دولت برای همه آنها هدف‌گذاری کرده و گزارش برخی از این اقدام‌ها ارائه شده است.

وی ادامه داد: گازرسانی به نقاط مختلف استان، راه‌آهن خاش – زاهدان، آبگیری سد کهیر و حوزه‌های مختلفی که گزارش آن برای ملت ایران و مردم استان سیستان منتشر شد، نشان می‌دهد جهت‌گیری جدی دولت تسریع خدمت‌رسانی به مردم این استان است.

سخنگوی دولت همچنین با بیان اینکه یکی از سیاست‌های انضباط‌بخشی دولت، تشکیل حساب بانک واحد خزانه بود که با سرعت قابل قبولی پیگیری و محقق شد، اظهار کرد: ۸۲ شرکت نفتی حساب خود را به حساب واحد خزانه بانک مرکزی منتقل کرده‌اند و همکاری خوبی در سطوح مختلف در حال انجام است.

بهادری‌جهرمی با بیان اینکه دولت پیش از این طی دو سال گذشته نشان داده است تدبیر، پیش‌بینی و آینده‌نگری لازم را در حوزه‌های انرژی داشته و خواهد داشت، افزود: ذخیره‌سازی گاز و سوخت مایع از پیش از این آغاز شده است و همکاری و هماهنگی خوبی میان وزارت نفت با وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و وزارت نیرو انجام شده برای اینکه از سوخت‌های مایع جایگزین، به‌ویژه سوخت مایع گاز بتوان بهره‌برداری کرد.

وی به اقدام‌های وزارت نفت در این زمینه اشاره کرد و افزایش چشمگیر تولید در حوزه‌های مختلف به‌ویژه حوزه گاز، تسهیل‌ در حوزه انتقال فرآورده با طراحی خطوط انتقال فرآورده، افزوده شدن فاز ۱۱ و ۱۴ پارس جنوبی به شبکه و در نتیجه افزایش تولید و بهره‌وری پالایشگاه‌های گازی را از جمله این موارد برشمرد.

سخنگوی دولت با تأکید بر اینکه مدیریت تولید و مصرف انرژی نیازمند همکاری دوجانبه مردم و دولت است، تصریح کرد: دولت تلاش حداکثری خود را برای افزایش تولید انجام داده است و مردم نیز مانند سال‌های گذشته که همکاری خوبی برای مدیریت مصرف داشته‌اند در دوره‌های اوج مصرف، باید همکاری خوبی داشته باشند تا در این دوره‌ها نگرانی نداشته باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.