بین‌المللی‌سازی نمایشگاه رینوتکس از برنامه‌های پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی است

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی گفت: بین‌المللی‌سازی نمایشگاه رینوتکس با استفاده از ظرفیت‌های کشورهای همسایه و منطقه از برنامه‌های پارک علم و فناوری استان و شورای سیاست‌گذاری این نمایشگاه است.

به گزارش عصرآزادی آنلاین، «سعید جعفری راد» روز پنجشنبه در جلسه شورای سیاست گذاری نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس) افزود: فناوران و مسوولان کشورهای همسایه مانند ترکیه و ارمنستان برای شرکت در یازدهمین دوره نمایشگاه رینوتکس دعوت می شود.

وی با بیان اینکه شورای سیاست‌گذاری برگزاری این نمایشگاه از بازیگران اکوسیستم فناوری استان تشکیل شده است، اظهار کرد: برای مشارکت جدی‌تر پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی در برگزاری این نمایشگاه، رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی به عنوان دبیر شورای سیاست‌گذاری در ایجاد شبکه‌های همکاری با سایر سازمان‌های دولتی و خصوصی انتخاب شده است.

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با اشاره به عمده وظایف و ماموریت‌های اصلی شورای سیاست گذاری، گفت: در نخستین اقدام این شورا، اعضای شورای سیاست‌گذاری متشکل از دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط با اکوسیستم فناوری در سطح استان انتخاب شدند و در ماموریت بعدی اهداف و چشم‌اندازهای دریافتی از ستاد اجرایی مورد بررسی قرار گرفت.

جعفری راد، ادامه داد: سومین ماموریت شورای سیاست‌گذاری، توسعه زیست‌بوم نوآوری استان و شمال‌غرب، توسعه بازار و تجاری‌سازی محصولات شرکت‌ها است که با ایجاد زون‌های تخصصی و کاربردی مانند شهر هوشمند، صنایع خلاق و فرهنگی، نفت، گاز و انرژی، محیط زیست و آب، نوآوری و فناوری‌های آینده به این هدف رسیده است.

وی یادآور شد: چهارمین ماموریت شورای سیاست‌گذاری، اقدام به رایزنی با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با همکاری استانداری آذربایجان شرقی جهت قرار گرفتن نمایشگاه رینوتکس در تقویم نمایشگاهی این وزارتخانه است.

جعفری راد، افزود: با توجه به ضرورت نگاه ملی به این رویداد، حفظ رویکرد حمایتی از جامعه نوآور و فناور و توسعه کمی و کیفی یازدهمین دوره رینوتکس در سطوح ملی و بین‌المللی، تامین مالی بخش عمده‌ای از هزینه‌های برگزاری این نمایشگاه از دیگر اهداف شورای سیاست‌گذاری است.

بین‌المللی‌سازی نمایشگاه رینوتکس از برنامه‌های پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی است

نمایشگاه رینوتکس موتور محرک تمام صنایع آذربایجان شرقی است

مشاور و نماینده تام‌الاختیار استاندار آذربایجان‌شرقی در حوزه فناوری، نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت نمایشگاه رینوتکس در حوزه فناوری و نوآوری استان و کشور، گفت: نمایشگاه رینوتکس به عنوان موتور محرک تمامی صنایع، پلتفرمی و زمینه ای جهت برقراری ارتباط تمامی رسته‌ها در حوزه نوآوری و فناوری است.

عبدالرضا فلاح، افزود: نمایشگاه رینوتکس سرمایه و دارایی منحصر به فرد آذربایجان‌شرقی است که جهت برگزاری آن باید کلیه ارگان‌ها و دستگاه‌های دولتی و خصوصی با یکدیگر همکاری کنند.

وی اظهار کرد: امید است با اختصاص ردیف بودجه سالانه به برگزاری نمایشگاه رینوتکس در سال‌های آتی، این نمایشگاه در سطح ملی و بین‌المللی برگزار شود.

منبع/ ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.