رئیس کمیسیون فرش، صنایع دستی و گردشگری اتاق بازرگانی تبریز تاکید کرد؛

تقویت گردشگری اتکا به نفت را کاهش می دهد

عصرآزادی/ سرویس اقتصادی/ شهرام صادق زاده: پنجمین جلسه کمیسیون فرش، صنایع دستی و گردشگری اتاق بازرگانی تبریز با حضور فعالان حوزه گردشگری، مدیران آژانس‌های سیاحتی و مدیران دفاتر مسافرتی به ریاست احد عظیم‌زاده در محل پارلمان بخش خصوصی تبریز برگزار شد که عمده مباحث آن به مشکلات حوزه گردشگری اختصاص داشت.
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز با اشاره به ۲۷ سپتامبر به عنوان روز جهانی جهانگردی گفت: این روز بهانه خوبی است تا صنعت گردشگری در کنار سایر بخش ها به قطب اقتصادی منطقه تبدیل شده و در این حوزه موثر واقع گردد.
مسعود بنابیان با ذکر این نکته که موضوع گردشگری در شهر تبریز مغفول مانده است افزود: حتی در سال ۲۰۱۸ نیز که تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی انتخاب شده بود این امر، ناقص ماند در حالی که پتانسیل های زیادی وجود دارد که می تواند موجب ثروت آفرینی عمومی شود کمااینکه در حوزه فرش، با سردمداری آقای عظیم زاده می توان به موفقیت های غیرقابل تصوری دست یافت.
بررسی مشکلات رزرواسیون بلیت هواپیما و قطار از جمله مواردی بود که مورد بحث و بررسی حاضرین قرار گرفت و ملکی به عنوان نماینده فعال این بخش گفت: باید از تورهای گردشگری جهت بازدید از جاذبه های آذربایجان شرقی دعوت به عمل آید تا با شفاف سازی حقایق و حجم تبلیغات گسترده مسموم علیه کشور خاتمه داده شود.
وی با اشاره به اینکه دفاتر مسافرتی به سرمایه گذاری ی پردازند اما با مشکلات عدیده ای روبرو هستند افزود: یکی از این موارد، رزرو بلیت هاست که بسیار حائز اهمیت بوده و معلوم نیست رزرو آنها چگونه، از کجا و توسط چه کسی صورت می گیرد.
ملکی اضافه کرد: رزرو بلیت ها و پیغام اتمام آن در حالی صورت می گیرد که پس از اتمام زمان رزرو بلیت مشخص می شود که گویا یک مجموعه خاص مثلاً در مشهد، نسبت به فروش دو برابری نرخ بلیت ها اقدام می کنند که بحث برانگیز است!
وی تاکید کرد: باید گام هایی برداشته شود تا نقش دفاتر خدمات مسافرتی سطح استان آذربایجان شرقی بیش از گذشته تبیین شده و همانند شرکت هواپیمایی تورکیش ایر لاین، سایر ایرلاین های کشورهای همسایه نیز به فعالیت در مسیرهای تبریز ترغیب شوند که در حقیقت، موجب رونق فعالیت های دفاتر خدمات مسافرتی خواهد گردید.
شهردار منطفه ۶ تبریز نیز با اشاره به اینکه در گذشته درآمد خوبی نداشتیم اما در حال حاضر میزان آسفالت ریزی این منطقه بیش از مناطق برخوردار شهر تبریز است گفت: مقرر شده است تا در ورودی های شهر تبریز طرح های قابل ملاحظه ای در خصوص جذب گردشگر انجام گیرد تا بتوان به افزایش پتانسیل های توریستی منطقه اقدام نمود.
رئیس کمیسیون فرش، صنایع دستی و گردشگری اتاق بازرگانی تبریز در پایان جلسه پنجم از بی توجهی برخی از مسئولان استاتی نسبت به جلسات این کمیسیون گفت: مسئولان باید بدانند که مقوله گردشگری به اقتصاد منطقه کمک شایانی می کند به طوری که پروازهای روزانه تبریز – تهران حدود ۱۲ پرواز است در حالی که این امر از اصفهان تنها به یک پرواز محدود است.
احد عظیم زاده با ذکر این نکته که نمی توان تنها به درآمدهای نفتی متکی شد افزود: یک توریست به اندازه ۱۰۰ بشکه نفت برای کشور سودآوری دارد و این امر نشان می دهد باید به مقوله گردشگری بیش از پیش توجه شود.
وی، توجه به مباحث گردشگری را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: دولت سیزدهم باید با تسهیل مسیر صادرات فرش، گسترش امور گردشگری و کمک به فعالان صنایع دستی به تقویت اقتصاد کمک نماید لذا در یک جلسه به آقای رئیسی گفتم که قرار بود سفره مردم پهن تر شود در حالی که اکنون مقداری هم باریک تر شده است!
شایان ذکر است در ادامه جلسه پنجم کمیسیون فرش، صنایع دستی و گردشگری اتاق بازرگانی تبریز، فعالان حوزه فرش و گردشگری به بیان مشکلات و موانع توسعه کسب و کلرهای این صنوف پرداختند و طبق نظر عظیم زاده، مقرر گردید تا مشکلات و خواسته فعالان این حوزه ها، با برنامه ریزی های مدون از طریق دبیرخانه اتاق به مسئولان عالیرتبه کشوری انتقال داده شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.