مقاوم‌سازی خطوط تغذیه گاز شهری مراغه به بهره‌برداری رسید

به گزارش عصرآزادی آنلاین، رئیس اداره گاز مراغه گفت: طرح مقاوم‌سازی خطوط تغذیه گاز شهری با وارد مدار شدن خط تقویتی ۲۵۰ پوندی طی روز جاری به بهره‌برداری رسید.

«محمد اصل‌شهریور» افزود: اجرای این طرح با ۲۵ میلیارد تومان هزینه در سال گذشته آغاز شد و با بهره‌براری از آن احتمال افت فشار و قطعی گاز در زمستان به حداقل می‌رسد.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح حدود هفت هزار و ۵۰۰ متر لوله‌گذاری شد، اضافه کرد: با اجرای این طرح خطوط تغذیه گاز شهری به صورت چرخشی به هم متصل شد و اکنون چیزی تحت عنوان انتهای خط و کاهش فشار وجود ندارد.

وی اضافه کرد: همزمان با هفته دولت، طرح گازرسانی به ۶ روستای دورافتاده و محروم مراغه نیز با ۱۵ میلیارد تومان هزینه به بهره‌برداری رسید و با اتصال آخرین روستاهای این شهرستان به شبکه توزیع گاز در دولت مردمی، یکی دیگر از شهرستان‌های کشور سبز شد.

به گفته وی این شهرستان ۱۶۷ روستا دارد که با افتتاح این طرح، ۱۶۲ روستا از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند و پنج روستای دیگر نیز یا خالی از سکنه هستند یا زیر ۱۰ خانوار سکنه دارند.

وی اضافه کرد: «ایستگاه دوم مراغه، همراه با خطوط تغذیه مربوط به آن و محور صنعتی» نیز به عنوان یکی دیگر از طرح‌های گازرسانی شهرستان در حال اجراست و با بهره‌برداری از آن ظرفیت ورودی شهرستان به ۲ برابر افزایش می‌یابد.

به گزارش ایرنا افزایش ظرفیت ورودی گاز شهرستان از ۱۲۰ هزار مترمکعب به ۲۴۰ هزار مترمکعب دستاورد شاخصی از دولت سیزدهم محسوب می‌شود که به اذعان کارشناسان، نیاز مراغه به گاز را تا ۲۵ سال آینده تضمین می‌کند.

این شهرستان در دولت سیزدهم شاهد تحولی شگرف در زمینه توسعه برخی از زیرساخت‌ها از جمله گازرسانی، برق‌رسانی و راه‌سازی است.

منبع/ ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.