بازیگر پیشکسوت آذربایجان شرقی:

هنرمندان دارای جایگاهی متعالی هستند

ابراهیم عباس علیزاده، بازیگر پیشکسوت آذربایجان شرقی، هنرمندان را دارای جایگاهی متعالی دانست.

عصرآزادی آنلاین – دومین جشن مهر سینمای ایران به همراه تقدیر از فعالان عرصه فیلم و سینمای استان در رشته های مختلف در تبریز برگزار خواهد شد.

ابراهیم عباس علیزاده که در این جشنواره مورد تجلیل قرار خواهد گرفت، در گفتگویی اظهار داشت: تا پایان عمر خود، در تلاش برای فعالیت جدی در حوزه سینما و تلویزیون بوده و سعی در پایبندی به اصول مورد نیاز برای یک فرد هنری، خواهم داشت.

وی جایگاه هنرمندان را متعالی دانسته و گفت: صحنه تئاتر و سینما و فضای هنری یک فضای منزه بوده و افراد بزرگ در این عرصه به یکسری اصول اخلاقی پایبند هستند و هنرمندان اصیل همواره خود را مسئول در قبال مردم و جامعه می دانند.

ابراهیم عباس علیزاده متولد ۱۳۳۸ در تبریز بوده و از سال 52، فعالیت هنری خود را در حوزه تئاتر و سینما به عنوان بازیگر، کارگردان، بازیگردان و مدرس آغاز کرده است.

وی یکی از اولین اعضای انجمن بازیگران خانه سینمای ایران در تهران بوده و اولین و تنها عضو پیوسته بازیگران خانه تئاتر ایران در استان به شمار می رود.

عباس علیزاده در اکثر جشنواره های داخلی و برخی جشنواره های بین المللی حضور یافته است. از آثار وی به عنوان بازیگر می توان به سکوت کوهستان، زائرخلف، سجاده اتش، ازدواج به سبک ایرانی و مجسمه اشاره داشت.

آخرین کار تصویری وی، اثر سلمان فارسی است که او در این اثر در دو نقش متفاوت ظاهر خواهد شد.

وی یکی از افتخارات بزرگ خود را بازی کردن در کنار رکن الدین خسروی در نمایش ادیپ در حدود 30 سال قبل می داند.

گفتنی است، دومین جشن مهر سینمای ایران در تبریز، ساعت  17 دوشنبه 10 مهرماه 1402 در مجتمع فرهنگی سینمایی 22 بهمن تبریز برگزار خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.