رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تاکید کرد؛

تولیدات شرکت‌ های دانش‌ بنیان برای رفع نیازهای حوزه کشاورزی آذربایجان شرقی باشد

عصرآزادی آنلاین/ سرویس شهرستانها: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: شرکت‌ های دانش‌ بنیان باید به دنبال رفع نیازهای فناورانه احصا شده در حوزه کشاورزی بوده و محصولات بازارپسند و با قیمت تمام‌ شده پایین را تولید کنند.
“اکبر فتحی” در جلسه کمیته دانش‌ بنیان در بخش کشاورزی، تولید غذا و ایجاد امنیت غذایی بدون استفاده از دانش را غیرممکن دانست و افزود: بنابراین باید به این سمت حرکت کنیم که میزان استفاده از دانش نوین در کشاورزی را افزایش دهیم و این‌ یک ضرورت است که برنامه ریزان عرصه کشاورزی به آن واقف هستند.
وی ادامه داد: کشاورز و همه برنامه ریزان و متصدیان عرصه کشاورزی به‌ صورت مستمر در تلاش و تکاپو هستند تا بخش‌ های مختلف عرصه کشاورزی از قبیل خاک، آب، میزان تولید، مقاومت نباتات و حیوانات را به شکل سنتی یا مدرن بهبود ببخشند.
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی اضافه کرد: اگر بخواهیم حرکت سریع‌ تری را در حوزه کشاورزی آغاز کنیم باید نیازهای فناورانه بخش کشاورزی را شناسایی کرده و شرکت‌ های دانش‌ بنیان این حوزه را بر اساس همین نیازها راه‌ اندازی کنیم و به این صورت نباشد که به هر شکل و عنوانی تعداد شرکت‌ های دانش‌ بنیان را افزایش دهیم.
فتحی، یکی از وظایف مشخص‌ شده برای وزارت جهاد کشاورزی را افزایش شرکت‌ های دانش‌ بنیان قلمداد کرد و گفت: البته این تنها به معنای افزایش کمی این شرکت‌ ها نیست و افزایش کیفی نیز مدنظر است و باید به صورتی انجام شود که نیازمندی‌ های بخش کشاورزی را مرتفع سازد.
وی اظهار کرد: شرکت‌ های دانش‌ بنیان باید محصولاتی بازارپسند تولید کنند که قیمت تمام‌ شده آن نیز پایین باشد لذا اگر شرکت‌ های دانش‌ بنیان نیازهای بخش کشاورزی را رفع کنند، مشتری برای محصولات آن‌ها به ‌راحتی پیدا می‌شود و نیازی به دریافت تسهیلات نیز نخواهند داشت و می‌ توانند تمام نیازمندی‌ های خود را برطرف نمایند.
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی جایگزینی نهاده‌ های دامی را یکی از نیازمندی‌ های بخش کشاورزی دانست و گفت: جایگزینی نهاده‌ های دامی یکی از چشم‌ اندازها و اهداف بلندمدت ماست و با توجه به محدودیت‌ هایی که در زمینه آب در سطح کشور وجود دارد دانش باید به کمک بخش کشاورزی آمده و جایگزینی برای نهاده‌ های دامی معرفی کند.
فتحی تاکید کرد: از شرکت‌های دانش‌ بنیانی که نیازمندی‌ های بخش کشاورزی را که احصا شده است، رفع کنند، با اعطای تسهیلات با کمترین تشریفات حمایت خواهیم کرد و در این خصوص هماهنگی‌ های لازم با صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌ گذاری در بخش کشاورزی نیز صورت گرفته است.
وی با اشاره به اهمیت نقش شتاب‌ دهنده‌ ها در حوزه فعالیت شرکت‌ های دانش‌ بنیان گفت: شتاب‌ دهنده ها نقش بازاریابی را برای شرکت‌ های دانش‌ بنیان انجام می‌ دهند و شتاب‌دهنده‌ ها اگر بدانند محصول تولیدی برای بازار جذابیت دارد سریعاً دست‌ به ‌کار خواهند شد تا آن را به مشتریان معرفی نمایند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در پایان سخنان خود از حمایت‌ های استانداری آذربایجان شرقی و سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی استان در زمینه توسعه شرکت‌ های دانش‌ بنیان در سطح آذربایجان شرقی حمایت کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.