استاندار آذربایجان‌شرقی:

جمعیت عامل بقای یک جامعه است

عصرآزادی آنلاین/ مریم خدابخش:

استاندار آذربایجان‌شرقی، جمعیت را عامل دوام و بقای یک جامعه دانست و با بیان این‌که هر چقدر هم یک کشور از نظر امکانات زیر‌زمینی غنی باشد و سرزمین بزرگ و امکانات مالی کافی داشته باشد، اما جمعیت‌ جوان نداشته باشد و ساکنان‌اش، ساکن آن سرزمین نباشند، آن کشور هیچ ارزشی ندارد و امکانات آن کشور را مردمان دیگر به تاراج خواهند برد؛بر لزوم اهتمام جدّی بر افزایش و جوان‌سازی جمعیت و برخورداری از امکانات کافی تأکید کرد.

وی در همین ارتباط، شعار فرزند کم‌تر، زندگی بهتر را توطئه جهانی ضد ایران عنوان کرد و افزود: هیچ کشوری در دنیا با فرزند کم‌تر به قدرت نرسیده است و کشورهای برخوردار از پیشرفت، پرجمعیت هستند و جمعیت جوان دارند.

عابدین خرّم؛ استاندار آذربایجان‌شرقی در حاشیه برگزاری پویش پیامبر رحمت که به‌مناسبت گرامی‌داشت ولادت با سعادت پیامبر نور و رحمت – محمد مصطفی (ص) در تالار آمفی‌تئاتر مجتمع پتروشیمی تبریز و واگذاری ۱۰۰۰ قطعه زمین به ۱۰۰۰ خانوار آذربایجان‌شرقی دارای سه فرزند و بیش‌تر منطبق با ماده چهار قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با حضور مسؤولان کشوری و استانی، دستیار ویژه وزیر مسکن و شهرسازی، مدیر کل، معاونان و کارشناسان اداره کل راه و شهرسازی استان، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان‌شرقی و این خانواده‌های دعوت شده تبریزی و شهرستانی برگزار شد؛ اصالت و نجابت خانواده را از جمله عوامل تأثیرگذار بر افزایش جمعیت یک کشور عنوان کرد و افزود: اگر یک کشور خانواده پایدار داشته باشد و زندگی مشترک و ازدواج در آن رونق داشته باشد، آن کشور از تولید مثل و افزایش جمعیت مترقی و متعالی برخوردار و بهره‌مند خواهد شد.

وی در این ارتباط با اظهار بر این‌که برای داشتن ایران قوی، قدرت‌مند در دنیا و سربلند در مقابل کشورهای منطقه باید روز به روز جمعیت کشور را افزایش دهیم و برای جوانی جمعیت تلاش کنیم، با قدردانی از خانواده‌های پرجمعیت، ادامه داد: باید از این خانواده‌ها قدردانی کنیم که با وجود کمبودها و مشکلات زندگانی، کانون خود را حفظ کرده‌اند و گرم نگه می‌دارند. زیرا خانواده‌هایی که با کوچک‌ترین مشکل، متارکه و طلاق را انتخاب می‌کنند و از هم پاشیده می‌شوند، افزون‌بر غضب خداوند، موجب سست و بی‌بنیان شدن جامعه می‌شوند.

خرم در همین راستا تشکیل خانواده، ازدواج، سازگاری با کمبودها و فرزند‌آوری را از عوامل رشد و پیشرفت یک جامعه عنوان کرد و با بیان این‌که کسب و کار، اقتصاد، فرهنگ و اجتماع و سایر حوزه‌ها وابسته به جمعیت است، گفت: وجود یک یا ۲ فرزند در خانواده نمی‌توان گرمابخش کانون خانواده باشد. زیرا احتمال دارد با بروز یک تصادف و حادثه یا مریضی، ریشه خانواده بخشکد و خانواده‌ها فرصت مجدد برای فرزند‌آوری را از دست بدهند. از این‌رو، برای ماندگاری یک کشور لازم است هر خانواده سه تا هفت فرزند داشته باشد.

وی در همین راستا وجود خانواده‌های دارای سه فرزند و بیش‌تر را یک الگو برای جامعه دانست و با تأکید بر تبلیغ و ترویج جامعه نسبت‌به فرزندآوری، افزایش تولید مثل و جوانی جمعیت از سوی فعالان حوزه فرهنگ و هنرمندان اظهار داشت: کشورهای اروپایی بعد از ۵۰ سال تجربه در زمینه کنترل جمعیت، شکست خورده‌اند و هم اکنون سیاست‌های خود را به سمت افزایش جمعیت سوق داده‌اند و سعی‌کرده‌اند با ترویج فرهنگ نگهداری حیوانات در خانواده‌ها مانع از روند فرزندآوری در جوامع دیگر گردند که این امر با فرهنگ ما هم‌خوانی ندارد و باید متوجه باشیم که خون و نفس انسان الهی است و باید این نفس با انسان هم نفس شود نه با حیوانات.

استاندار با تأکید بر این‌که تمامی بانک‌ها، مسؤولان دستگاه‌ها و سازمان‌های استان از جمله راه و شهرسازی و بنیاد مسکن به تأمین قطعه زمین و مسکن برای خانواده‌ها موظف و مکلف شده‌اند، افزود: سازمان‌های ذی‌ربط باید به فکر تأمین نیازهای خانواده‌ها در جهت توسعه جوانی جمعیت و ازدواج در جامعه باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.