زلزله اسکو خسارت جانی و مالی نداشت

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی گفت: زلزله صبح امروز به مرکزیت اسکو خسارت جانی و مالی نداشته است.

به گزارش عصرآزادی آنلاین، مرتضی مینویی اظهار کرد: ساعت ۸ و ۵۵ دقیقه و ۴۳ ثانیه صبح امروز زلزله ای به شدت ۳.۹ ریشتر به عمق ۵ کیلومتر در حوالی اسکو، ۲۴ کیلومتری تبریز و ۱۲ کیلومتری خسروشاه رخ داد.

وی ادامه داد: بر اساس اعلام هلال احمر، اورژانس و گروه های ارزیاب حاضر در منطقه، تاکنون هیچ گونه خسارت جانی و مالی گزارش نشده است.

مینویی گفت: تمامی نیروهای امدادی و خدمات رسان شهرستان اسکو در آماده باش کامل هستند.

وی با تاکید بر اینکه تنها مرجع و منبع اعلام میزان، شدت و محل زلزله مدیریت بحران استانداری است، افزود: تنها مرجعی که در حوداث می تواند اطلاعات و آمار دقیق و درست ارایه دهد مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی است و سایر منابع موثق و قابل تایید نیست.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی اظهار کرد: گسل اسکو، گسل قدیمی است که بین اسکو و خسروشاه قرار دارد.

وی همچنین در خصوص اطلاعات ضد و نقیضی که در زمان بروز زلزله در رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر می‌شود، گفت: این آمار بر مبنای سایت های زلزله نگار کشورهای اروپایی و آمریکایی منتشر می‌شود که با توجه به اینکه در این کشورها اولویت، اطلاع رسانی سریع است دقت لحاظ نمی شود و براساس میانگین چندین دستگاهی که وجود دارد اعلام می شود که از دقت لازم برخوردار نیست.

مینویی اظهار کرد: اطلاعاتی که مورد تایید مدیریت بحران استان بوده، اطلاعاتی سازمان ژئوفیزیک ایران است که بسیار دقیق و با جزییات کامل می باشد که حدود ۱۰ دقیقه پس از وقوع زلزله ارایه می شود.

وی ادامه داد: سایت های لرزه نگاری اروپایی و آمریکایی به دلیل عدم دقت کافی اطلاعات غلط ارایه می‌دهند که در زلزله صبح امروز نیز این سایت‌ها، مرکز زلزله تبریز با شدت ۴.۳ ریشتر عنوان شد و در روزهای گذشته نیز مرکز زلزله دیگر را سراب اعلام کرده بودند در حالی که مرکز زلزله سراب نبود.

منبع/ ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.