رئیس دانشگاه صنعتی سهند تبریز خبر داد؛

نخستین مرکز نوآوری گیربکس کشور در دانشگاه صنعتی سهند ایجاد می‌ شود

عصرآزادی/ سرویس اقتصادی: رئیس دانشگاه صنعتی سهند تبریز گفت: نخستین مرکز نوآوری گیربکس با مشارکت صنایع شهید رسولی و با هدف رفع نیازهای فناورانه صنایعی از قبیل صنایع دریایی، نظامی، هوایی، خودرویی و ماشین‌آلات صنعتی راه‌ اندازی خواهد شد.
“اسماعیل فاتحی فر” افزود: با آغاز به کار این مرکز بستر نوآوری و فناوری در حوزه طراحی، ساخت، مونتاژ، کنترل، راه‌اندازی و فروش انواع گیربکس فراهم خواهد شد.
وی با اشاره به توانمندی‌ های اساتید و دانشجویان دانشگاه صنعتی سهند در حوزه فناوری‌ های پیشرفته اظهار کرد: بسترسازی برای پیاده‌ سازی ایده‌ های نو مبتنی بر دانش، ایجاد زمینه مناسب برای ظهور و حمایت از خلاقیت جوانان به‌ ویژه دانشجویان و فارغ‌ التحصیلان، پرورش و بقای محصول نوآورانه، هدایت آنها تا مرحله تبدیل‌ شدن به محصولات فناورانه قابل‌ عرضه به بازار و تجاری‌ سازی این محصولات از اهداف ایجاد این مرکز نوآوری است.
رئیس دانشگاه صنعتی سهند تاکید کرد: با ایجاد ساز و کار مناسب برای حضور اعضای هیات علمی دانشگاه در صنایع و مرکز نوآوری گیربکس در قالب فرصت‌ های مطالعاتی داخل صنعت، تعریف موضوعات پایان‌ نامه‌ های دانشجویان تحصیلات تکمیلی و انجام طرح‌ های تحقیقاتی موردنیاز مرکز توسط دانشگاهیان می‌ توان ارتباط مؤثری بین دانشگاه و صنایع ایجاد و نیازهای پژوهشی، تولیدی و فناورانه این واحدها را مرتفع کرد.
شایان ذکر است دانشگاه صنعتی سهند بزرگترین دانشگاه صنعتی شمال غرب کشور است که حدود ۲۰۰ نفر هیات علمی داشته و بیش از ۵ هزار نفر دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.