استاندار آذربایجان شرقی:

توسعه دیپلماسی فرهنگی از اولویت‌های دولت سیزدهم است

استاندار آذربایجان شرقی از توسعه دیپلماسی فرهنگی به ویژه با کشورهای همسایه به عنوان یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی میراث فرهنگی در کشور زمینه ساز تحقق آن است.

به گزارش عصرآزادی آنلاین، عابدین خرّم، عصر چهارشنبه، ۲۶مهرماه، در آیین افتتاحیه نمایشگاه میراث فرهنگی در تبریز با محکوم کردن جنایات ضد بشری صهیونیست‌های غاصب در غزه افزود: در این نمایشگاه، جلوه‌های هویتی، میراثی و فرهنگی خطه آذربایجان و تبریز موج می‌زند.

وی تاکید کرد: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های میراثی آذربایجان شرقی نیاز به معرفی دارد که الحمدالله این حرکت در کشورمان شروع شده است.

وی افزود: ما باید داشته‌های میراثی و فرهنگی خود را که نماد هویت ملی است، در سطوح محلی، ملی و بین المللی معرفی کنیم و برای معرفی آنها به ملت‌های پیرامون خود، کشورهای عربی، خاورمیانه و قفقاز جنوبی، رویدادهای منظم فرهنگی و نمایشگاهی تعریف و برگزار کنیم.

خرّم با اشاره به اینکه متاسفانه ما کشورهای همسایه از همدیگر دور افتاده‌ایم و نسبت به داشته‌های همدیگر آشنایی کافی نداریم، گفت: باید با برگزاری نمایشگاه‌های متعدد میراث فرهنگی، این فاصله را کاهش دهیم و بدون شک نقش رسانه‌ها به عنوان روایتگران اصلی در تحقق این مهم بی مانند است.

وی اضافه کرد: باید زمینه لازم برای گردش اطلاعات مربوط به داشته‌های میراثی و فرهنگی ملت‌های منطقه با رویکرد روایت اصالت‌های آنان از طریق مبادلات فرهنگی فراهم شود.

وی ادامه داد: بدون شک رفت و آمد بین ملت‌های منطقه در چارچوب اقداماتی مانند برگزاری نمایشگاه‌های میراث فرهنگی به معرفی بیشتر فرهنگ‌ها و ایجاد حلقه‌های میان فرهنگی منجر خواهد شد که بسیار ارزشمند است.

خرم با اشاره به حضور ۲۷ استان در نمایشگاه میراث فرهنگی تبریز از این اتفاق به عنوان بستر لازم برای توسعه و تعمیق شناخت از داشته‌های میراثی و فرهنگی مردم مناطق مختلف کشورمان یاد کرد.

وی یادآور شد: تبریز در طول تاریخ همواره مرکز تجارت بوده و جاده ابریشم از این مهم شهر عبور کرده و به همین دلیل نیز بزرگ ترین بازار سرپوشیده سنتی دنیا را در دل خود جای داده که نیاز به احیا دارد و برنامه‌ ریزی‌های لازم در این راستا صورت گرفته و در حال اجراست.

منبع/ ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.