مباحث جذاب نشست شماره ۱۵۶ پارلمان شهری تبریز به روایت "عصرآزادی"

نصب پلاک قهرمانی بر سردر منازل مدال آوران تبریزی

 عصرآزادی/ شهرام صادق زاده
یکصد و پنجاه و ششمین جلسه رسمی شورای ششم شهر تبریز روز یکشنبه به ریاست شهرام دبیری و با حضور اعضای شورا، کارشناسان و مدیران شهری و شهردار تبریز به صورت علنی در عمارت تاریخی ساعت برگزار گردید که مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی مهمان ویژه آن بود و در فرصت محدود به وجود آمده، بخشی از مسائل جاری این حوزه بررسی شد.
در نشست این هفته شورای شهر تبریز، مصوبه کمیسیون ورزش و جوانان شورا مبنی بر نصب پلاک قهرمانی بر سر درب منازل ورزشکاران دارنده مدال المپیک جهانی، آسیایی، پارالمپیک و‌ پار آسیایی مطرح و پس از تبادل افکار و ارائه نظریات اعضای شورا، با رای اکثریت به تصویب رسید تا تحفه ای هر چند اندک در راستای تکریم افتخارآفرینان ورزش آذربایجان صورت گیرد…
در ابتدای جلسه این هفته شورای ششم شهر تبریز، مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی به مناسبت هفته تربیت بدنی به سخنرانی پرداخت تا با طرح مشکلات و افتخارات جامعه ورزشی استان، منتخبان مردم در پارلمان شهری در جریان امور این حوزه قرار گیرند.
“حبیب ستوده نژاد” با اشاره به اینکه زمانی از ورزشکاران خارجی دعوت می کردیم تا در مسابقات داخل کشور شرکت کنند گفت: خوشبختانه امنیت و اقتداری که در سطح کشور وجود دارد باعث شد تا از ۴۵ کشور خارجی در تورنمنت بین المللی دوچرخه سواری آذربایجان شرکت کرده و این تور به صودت نیمه حرفه ای برگزار گردد.
وی افزود: در رابطه با ورزش همگانی و در حوزه عملکرد اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی توانستیم در تیپ یک  قرار گرفته و با ۸۱ درصد رتبه اول را کسب به دست آوریم کمااینکه در حوزه ورزش قهرمانی نیز وضعیت مطلوبی داریم که نیاز به حمایت  اعضای شورا و شهرداری است.
ستوده نژاد با ذکر این نکته که بزرگترین رویدادی که می تواند اتفاق بیافتد قهرمانی بازی های آسیایی است اضافه کرد: در حقیقت، خروجی ما بازی های آسیایی است و اگر نتوانیم مقام مناسبی کسب کنیم یعنی نتوانسته ایم کار مهمی انجام دهیم لذا بازی ها در حال برگزاری بوده و ۱۴ ورزشکار از سطح آذربایجان شرقی اعزام شده اند که امیدواریم بتوانند برای استان مقام کسب نمایند.
وی اضافه کرد: بعد از سپری شدن ایام کرونا ۶۸ درصد بی تحرکی زنان به وجود آمده است و این آمار خوبی برای جامعه نیست لذا امیدواریم در این راستا بتوانیم قدم های خوبی برداشته و مجموعه هایی راه اندازی کنیم تا شاغلان این قشر بتوانند پس از وقت اداری به ورزش بپردازند.
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در توسعه ورزش های روستایی و عشایری، روستای گلین قیه شهرستان مرند توانسته است در کشور  از بین ۳۲ هزار تیم رتبه اول را کسب کند اظهار کرد: خوشبختانه امسال توانستیم برای بیست و هشتمین دوره متوالی جشنواره فرهنگی – ورزشی قره قیه را برگزار کنیم تا در سطح کشور حرفی برای گفتن داشته باشیم.
ستوده نژاد در پایان اظهارات خود در صحن علنی شورای ششم شهر تبریز خاطرنشان کرد: در تجهیز و نگهداری استادیوم یادگار با مشکل خاصی مواجه هستیم و درخواست داریم تا شهرداری تبریز در این رابطه ما را همراهی و مساعدت نماید لذا در حوزه پایگاه قهرمانی و استعدادیابی ورزشکاران آذربایجان شرقی نیز توانسته ایم رتبه اول کشوری را کسب نماییم.
عضو پهلوان شورای ششم شهر تبریز نیز ورزش را در زندگی انسان بسیار مهم و ضروری دانست و گفت: در دو سال اخیر به مسیری حرکت می کنیم که توانستیم زیرساخت های ورزش کلانشهر تبریز را افزایش داده و به سطح استانداردهای بین المللی نزدیکتر شویم.
“پرویز هادی” افزود: گام نخستینی که در راستای ورزش در طول دو سال اخیر برداشته ایم  تفکیک  کمسیون ورزشی شورای شهر تبریز بوده است زیرا حوزه ورزش بسیار مهم بوده و باید زمان زیادی برای مشکلات و موانع این موضوع اختصاص دهیم.
وی با اشاره به اینکه در سال جاری ۵۵ پروژه در حال ساخت را شروع کرده ایم که تا پایان سال ۱۴۰۲ تکمیل خواهند شد اضافه کرد: واقعیت این است که باید در تمام رشته ها کمیته های همگانی تشکیل شود لذا تعمیر و بازسازی مجموعه ورزشی یادگار امام تبریز جزو اولویت‌ های شورا بوده و اگر به شهرداری واگذار شود می توان استادیوم را به نحو مناسب بازسازی نمود.
شهردار کلانشهر تبریز نیز در همین راستا با اشاره به اینکه بسیار خوشحال شدم که جامعه ورزشی آذربایجان شرقی توانسته در ورزش های همگانی رتبه برتر را کسب نماید گفت: اداره کل ورزش و جوانان استان یک نقشه کامل از زیرساخت های ورزشی را به ما ارائه دهد تا این زیرساخت ها در چرخه عمومی باشد.
“یعقوب هوشیار” با ذکر این نکته که هر چقدر برای ورزش همگانی هزینه کنیم سلامتی بیشتر توام با نشاط برای جامعه به همراه خواهد داشت افزود: زمین های وقفی بسیاری در چهارگوشه شهر وجود دارد که می توانیم از این ظرفیت ها استفاده کنیم و اگر اداره کل اوقاف بتواند این اراضی را در اختیار شهرداری بگذارد می توان اقدامات موثری در خصوص شاداب سازی جوانان انجام داد.
تذکرات اعضای شورای شهر تبریز از در ادوار مختلف و جلسات علنی، همواره حاوی مطالب جالبی بوده است که نمونه هایی از آنها در دوره چهارم و پنجم شورای شهر تبریز از سوی برخی از شورانشینان همچون محمدحسن اسوتچی، فرج قلی زاده، اسماعیل چمنی و سایرین بیان شده که گاه بسیار تند و آتشین بود.

در جلسه شماره ۱۵۶ شورای ششم شهر تبریز، حکیمه غفوری به عنوان تنها عضو زن این دوره گفت: در تمام زمینه ها شبانه روزی تلاش می شود ولی بعضی از کارها باعث می شود عملکرد شهرداری زیر سوال برود.
وی با اشاره به اینکه نمی دانم با چه تعارضی به کارکنان سازمان مترو پاداش های متفاوتی از ۴۵۰ هزار تومان تا ۱۵ میلیون تومان واریز شده است افزود: از سازمان مترو لیست پاداش واریزی به کارکنان را درخواست کردم که در جواب فرمودند این موضوعات محرمانه بوده و دستور شهردار است که لیستی به افراد داده نشود!
غفوری اضافه کرد: اگر پول داریم به تمام افراد پاداش ۱۵ میلیونی واریز شود اگر هم پول نداریم پاداش مدیران نیز در سطح کارگران باشد و اینگونه تبعیض ها باعث ترویج بی عدالتی در مجموعه شهرداری می شود و لذا از آقای شهردار درخواست دارم تا هفته آینده در این رابطه گزارشی ارائه بدهند.
یعقوب هوشیار – شهردار تبریز – نیز از وقوع یک نوع بد سلیقگی مدیریتی در این خصوص سخن به میان آورد و با اشاره به اینکه به طور به قضیه پاداش ها رسیدگی خواهد شد تاکید کرد که تمام مدیران در مورد پرداخت پاداش به کارکنان رعایت می کردند و این مورد را پیگیر خواهم شد و تا هفته آینده اعلام می کنیم.
بخش پایانی جلسه این هفته شورای ششم شهر تبریز به بررسی مصوبه کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورا مبنی بر الزام شهرداری تبریز به ارائه پیوست های مطالعاتی و مستندات مربوط به اخذ تمام مجوزهای قانونی پروژه های عمرانی در بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۳ اختصاص داشت.
روح الله رشیدی – عضو شورا – در این باره گفت: به منظور انسجام بخشی به روند تحقق برنامه و بودجه سالانه به ویژه در بخش عمرانی، شهرداری تبریز مکلف است در زمان ارائه لایحه برنامه و بودجه سال ۱۴۰۳ برای ردیف های عمرانی پیشنهادی پیوست های مطالعاتی و مستندات مربوط به اخذ تمام مجوزهای اخذ قانونی را به شورا ارائه دهد و عدم ارائه این پیوست ها، مستندات مانع تصویب ردیف ها در قالب برنامه و بودجه ۱۴۰۳ خواهد‌ شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.