استاندار آذربایجان‌غربی:

گام های بلندی در مسیر پیشرفت و توسعه برداشتیم / رونق اشتغال و تولید را در آذربایجان غربی شاهد هستیم / بیشترین میزان کاهش نرخ بیکاری را در کشور داشتیم

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: در دولت سیزدهم با تدوین طرح تحول براساس مزیت های هر منطقه، گام های بلندی در مسیر پیشرفت و توسعه آذربایجان غربی برداشته شده است.
به گزارش عصرآزادی آنلاین بر اساس گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان امروز در گفتگو با برنامه “سلام صبح بخیر” رادیو ایران با اشاره به رشد اقتصادی قابل توجه آذربایجان غربی در دو سال گذشته، افزود: با مشارکت بخش های مختلف و ریل گذاری های انجام شده در دولت سیزدهم، شاهد اتفاقات خوبی در حوزه های عمرانی، اقتصادی و اشتغال در آذربایجان غربی بوده ایم.

وی همچنین با بیان تحولات مثبت در حوزه اقتصادی آذربایجان غربی، خاطرنشان کرد: احیای واحد های راکد تولیدی و صنعتی و بازگشت این واحدها به مدار تولید، رونق اشتغال و تولید استان را به دنبال داشته است.

استاندار آذربایجان‌غربی به احیای 685 معدن راکد و بازگشت این معادن به چرخه تولید استان از مجموع 700 معدن راکد در استان نیز اشاره کرده و افزود: با اجرای بزرگترین پروژه مطالعاتی ژئوفیزیک سازمان زمین شناسی کشور در 22 هزار پهنه 7 شهرستان آذربایجان غربی، به دنبال شناسایی معادن جدید در این استان هستیم.

معتمدیان همچنین از وجود 52 ماده معدنی چون کربنات سدیم، تیتانیوم و اورانیوم در آذربایجان غربی خبر داده و اضافه کرد: با سرمایه گذاری بخش های حاکمیتی، دولتی و خصوصی در حوزه فرآوری محصولات معدنی استان، شاهد اتفاقات بزرگی در این بخش خواهیم بود.

وی در ادامه مرزها را پیشران توسعه آذربایجان غربی معرفی کرده و افزود: 25 درصد پایانه های مرزی کشور در این استان مستقر بوده و به دنبال 24 ساعته کردن مرزهای آذربایجان غربی و این پایانه ها هستیم.

استاندار آذربایجان‌غربی به توسعه مرزها و مبادی تبادلاتی با کشورهای ترکیه و عراق نیز اشاره کرده و اظهار داشت: با توسعه دیپلماسی منطقه ای با کشورهای همسایه، شاهد افزایش میزان صادرات و ترانزیت کالا به کشورهای منطقه در دولت سیزدهم هستیم.

معتمدیان همچنین گسترش واحدهای فرآوری محصولات کشاورزی را یکی از مطالبات منطقه اعلام کرده و افزود: در دو سال اخیر 57 واحد فرآوری محصولات کشاورزی در آذربایجان غربی راه اندازی شد که اثرات مطلوبی در رونق اشتغال و تولید استان داشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه بیشترین میزان کاهش نرخ بیکاری را در کشور داشتیم، تصریح کرد: در تابستان امسال، آذربایجان غربی با نرخ 5.1 درصد، بیشترین کاهش آمار بیکاری را در سطح کشور داشته و در کنار ایجاد 57 هزار شغل در سال گذشته، افزایش نرخ مشارکت اقتصادی و کاهش نرخ تورم را در استان شاهد بودیم.

استاندار آذربایجان‌غربی به تمرکز بر اتمام پروژه های نیمه تمام شهری و روستایی نیز اشاره کرده و افزود: در هفته دولت سال جاری، 1 هزار و 500 پروژه با اعتبار بیش از 20 هزار میلیارد تومان در استان افتتاح شده و به بهره برداری رسید.

معتمدیان در پایان با تاکید بر جبران عقب افتادگی ها در شاخص های توسعه بخصوص در مناطق محروم، گفت: در حوزه اتمام و توسعه راه های اصلی و فرعی، مراکز جامع سلامت، بهداشتی و درمانی، مدارس و مراکز آموزشی و همچنین نزدیک شدن به میانگین کشوری در حوزه گازرسانی، گام های بلندی در دو سال اخیر در آذربایجان غربی برداشته شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.