اجتماع دختران دانش آموز آذربایجانی برای هم دردی با دانش‌آموزان غزه همزمان با روز نوجوان به روایت "عصر آزادی"

همبستگی دانش آموزی؛ از تبریز تا غزه

عصرآزادی/ شهرام صادق زاده

با توجه به خواهر خواندگی شهر تبریز با شهر غزه و در راستای محکومیت جنایات رژیم غاصب و کودک کش اسرائیل، دانش آموزان دختر اقصی نقاط آذربایجان شرقی روز ۸ آبان ۱۴۰۲ با حضور در سالن پورشریفی تبریز در گردهمایی بزرگ “نسل طوفان” علاوه بر نشان دادن حمایت خود از دانش آموزان و نوجوانان غزه، شادی دانش آموزان جهان در دنیای بدون اسرائیل پس از پیروزی فلسطین را به نمایش گذاشتند.
در این اجتماع ۱۰ هزار نفری که در آن وزیر جدید آموزش و پرورش نیز حضور داشت از طریق پخش زنده از شبکه استانی سهند، سایر شبکه‌ های ملی و بین المللی نیز از جمله العالم، المنار، پرس.تی.وی، سحر، ایران پرس و غیره عظمت حضور دانش آموزان آذربایجانی در حمایت از نوجوانان غزه را پوشش دادند و دانش آموزان فلسطینی هم مهمان ویژه مراسم بودند.
در این گردهمایی دانش‌ آموزی وزیر جدید آموزش و پرورش، تعدادی از نمایندگان مردم تبریز در مجلس، فرماندار و شهردار تبریز و جمعی از مدیران استانی و شهری حضور داشتند و دانش آموزان آذربایجانی ضمن اعلام همبستگی با آرمان های فلسطین با اِلِمان هایی همچون عروسک ها و دست نوشته ها خواستار بازگشت شادی و نشاط برای کودکان و نوجوانان دانش آموز آن دیار شدند…

دانش آموزان آذربایجانی چه گفتند؟

اجتماع بزرگ “نسل طوفان” با حضور ۱۰ هزار دانش‌ آموز به نیت ۱۰ هزار شهید آذربایجان برگزار گردید که حاوی نکات قابل توجهی بود و طی آن دانش آموزان حاضر در گردهمایی با نوجوانان دانش آموز فلسطینی به همدردی پرداختند، به طوری که تعدادی از آنها در گفتگو با خبرنگار عصرآزادی از ضد زن و کودک کُش بودن رژیم اسرائیل ابراز نگرانی کرده و این موضوع را به باد انتقاد گرفتند.
یک دانش آموز کلاس دوازدهم تجربی با اشاره به اینکه جنگ فعلی یک جنگ بسیار نابرابر است به “عصرآزادی” گفت: متاسفانه تنها مصیبتی که اتفاق می افتد صدمه روحی و جانی برای کودکان و نوجوانان است زیرا حق مسلم دانش آموزان تحصیل و زندگی در آسایش است که از آن بی بهره اند.
“فاطمه مصطفوی” با ذکر این نکته که باید جهانیان تلاش کنند تا حقوق اولیه دانش آموزان غزه به آنها بازگردد افزود: این همه از صلح و عدالت حرف می زنیم اما هیچگونه عدالتی در سطح جهان وجود ندارد زیرا کودکان و نوجوانان هیچ گناهی ندارند و وقتی خودم را جای آنها می گذارم درکش بسیار سخت است که دائم در اضطراب بوده و از ابتدایی ترین حقوق انسانی خود دور باشم.
یک دانش آموز شهرستان مراغه نیز با اشاره به اینکه اسرائیل به جمع کثیری از مردم فلسطین ظلم می کند گفت: متاسفانه مردم غزه از حق طبیعی خود محروم شده اند که این کار در واقع، اِشغال خانه ها، کشت و کشتار و نسل کشی ساکنان فلسطین محسوب می شود.
“فاطمه کریمی” اضافه کرد: طبق آموزه های دینی، ما مسلمانان باید از سایر مسلمانان جهان حمایت کرده و انزجار خود را از این رژیم عاصب اعلام نماییم و امیدوار باشیم نابودی اسرائیل به زودی مسجل گردد.
یک کلاس یازدهم از مدارس تبریز هم با اشاره به اینکه جنگ را اصلاً دوست ندارد به “عصرآزادی” گفت: شاید بزرگترها بتوانند وقوع و تداوم جنگ را تحمل کنند اما کودکان و نوجوانان به هیچوجه تحمل آن را ندارند و اسرائیل باید از این جنگ نابرابر دست بردارد!
“فاطمه کارگر” افزود: متاسفانه نمی توانم خود را جای نوجوانان ساکن شهر غزه بگذارم زیرا حس بسیار ناخوشایندی است که در کشوری که زندگی می کنی درگیر جنگ باشی و شب و روز منتظر لحظه ای باشی که در هنگام بمباران ، کل زندگی ات مختل شده و اعضای خانواده و دوستانت را از دست بدهی.

وزیر آموزش و پرورش چه گفت؟

وزیر آموزش و پرورش در این اجتماع بزرگ گفت: نسل طوفان بساط اسرائیل را برخواهد چید، زیرا ما با صلح به دنیا پیام داریم و برای ایجاد شادمانی در سراسر جهان می‌ خواهیم دنیای بی‌ اسراییل را به تصویر کشیده و نشان دهیم اگر اسرائیل نباشد چه می‌ شود.
رضا مراد‌صحرایی با بیان اینکه ‌دانش‌ آموزان ما یک حرف با تمام دنیا دارند و اینکه همواره در کنار مظلومان ایستاده‌ اند و دفاع از مظلوم در ریشه ماست افزود: امروزه برخی کشورهای عربی شریک ظالمان هستند حال آن که کسی که ظلمی ببیند و پیام مظلومیت را بشنود و کاری نکند مسلمان نیست‌!
وی با بیان اینکه پیام دانش‌ آموزان ایرانی به تمام کشورهای مسلمان به میدان آمدن آنهاست تا شعار مرگ بر اسرائیل را فریاد بزنند اضافه کرد: ما رهبر خود را دانش‌ آموزی می‌ بینیم که جانش را در راه دفاع از میهن فدا کرد‌ لذا امروزه شاهد و ناظر این همایش، معلمان شهید ما هستند که به جنگ کفر رفتند.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدرسه قوی، ضامن ایران قوی است و باید هر چه داریم برای آینده سازان هزینه نماییم تاکید کرد: امروز کودکان ما با عروسک‌ های خود در این همایش حاضر شدند و همانا این کودکان می‌ خواهند با عروسک‌ های خود با کودکان غزه همدردی کنند.
وی، این نسل را نسل طوفان قاسم سلیمانی دانست که در یکایک دانش آموزان این کشور تکثیر شده و اکنون ۱۶ میلیون دانش‌ آموز قاسم سلیمانی هستند خاطرنشان کرد: نسل طوفان بساط استکبار را برخواهد چید و برای ایجاد شادمانی در سراسر دنیا می‌خواهیم دنیای بی‌اسرائیل را به تصویر بکشیم و نشان دهیم اگر اسرائیل نباشد چه می‌ شود.
صحرایی با اشاره به اینکه مردم غزه دل به این نسل بسته‌ اند، از دانش آموزان حاضر خواست که مهربانی خود را با کودکان غزه به شراکت بگذارند و یادآور شد: آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه که وجودشان بسته به وجود اسرائیل است خود می دانند که اسرائیل در حال نابودی است.
شایان ذکر است رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش  پس از دیدار با دانش‌ آموزان برگزیده، در اجتماع ۱۰ هزار نفری دختران آذربایجانی نسل طوفان در سالن پورشریفی تبریز حضور یافت و پس از دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، در مراسم استقبال از نومعلمان آذربایجان‌ شرقی نیز شرکت کرد و در پایان سفر یک روزه خود به تبریز، شورای آموزش و پرورش را تشکیل داده و به بررسی مسائل جاری فرهنگیان این استان پرداخت.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.