عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

لزوم اطلاع‌رسانی ممنوعیت صادرات محصولات کشاورزی، ۳ الی ۶ ماه قبل از اجرا

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ممنوعیت صادرات محصولات کشاورزی باید ۳ الی ۶ ماه قبل از اجرایی شدن اطلاع‌رسانی شود و صدور بخشنامه بدون اعلام قبلی و به صورت خلق الساعه، غیرقانونی است.

به گزارش عصرآزادی آنلاین، ذبیح الله اعظمی در دیدار با کشاورزان بناب اظهار کرد: در هفته آتی جلسه ای با حضور وزیر جهاد کشاورزی، معاونان و رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی برگزار خواهیم کرد و مشکلات پیازکاران را در این جلسه پیگیری می‌کنیم.

وی تولید محصولات کشاورزی را یکی از ارکان برقراری امنیت غذایی دانست و گفت: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی برای صدور بخشنامه ممنوعیت صادرات یک محصول باید ۳ الی ۶ ماه قبل این ممنوعیت اطلاع رسانی شود و صدور چنین بخشنامه ای بدون اعلام قبلی و به صورت خلق الساعه، غیرقانونی است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پیاز قرمز دارای ماندگاری بالاتری از پیاز سفید و زرد است و این مساله‌ای است که باید به آن توجه شود.

وی اظهار کرد: مسئله حقابه پیازکاران این شهرستان از طریق وزارت نیرو پیگیری خواهد شد.

وی بر ضرورت راه‌اندازی صنایع تبدیلی برای محصول پیاز تاکید کرد و ادامه داد: خرید تضمینی در مجلس شورای اسلامی برای محصولات راهبردی مانند گندم و دانه‌های روغنی در نظر گرفته شده است و امکان خرید تضمینی پیاز وجود ندارد.

اعظمی همچنین از بررسی کیفیت سموم تولیدی شرکت‌های داخلی و تحقیق و تفحص از این شرکت‌ها توسط مجلس شورای اسلامی خبر داد.

وی در پایان سخنان خود ظرفیت بناب در حوزه فرآوری کشمش را یکی از نقاط قوت این شهرستان در حوزه کشاورزی قلمداد کرد.

منبع/ ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.