اکبر فتحی از اختصاص ۱۲۰۰ میلیارد ریال برای ساماندهی اراضی کشاورزی حاشیه رود ارس خبر داد؛

افزایش ۳۰ درصدی صادرات محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی

عصرآزادی/ سرویس شهرستانها: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از اختصاص یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای ساماندهی و سازمان دهی اراضی کشاورزی حاشیه رودخانه ارس از محل صندوق توسعه ملی خبر داد.
اکبر فتحی افزود: اعتبار یاد شده در مرحله نخست برای ساماندهی اراضی کشاورزی حاشیه رود ارس در شهرستان های مرند و بخشی از خداآفرین هزینه می شود.
به گفته وی و بر این اساس، یکهزار و ۷۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی کرانه های رود ارس واقع در شهرستان خداآفرین و یکهزار و ۳۰۰ هکتار نیز از اراضی یکانات در شهرستان مرند زیرپوشش قرار گرفته و سازمان دهی می شوند.
فتحی با اشاره به اینکه اعتبارات مربوط به صندوق توسعه ملی پیشتر از سوی مرکز به بخش کشاورزی تخصیص می یافت اظهار کرد: بر اساس تصمیمات جدید که دستور العمل آن به سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی ابلاغ شده است، از این به بعد مجری این نوع طرح ها استان ها خواهد بود و نیازی به ارسال به مرکز نیست و در مراحل بعدی طرح ساماندهی اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی با استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی، شبکه و کرانه های رودخانه ارس در شهرستان های جلفا و ورزقان نیز زیر پوشش قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: در مراحل بعدی طرح ساماندهی اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی با استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی، شبکه و کرانه های رودخانه ارس در شهرستان های جلفا و ورزقان نیز زیر پوشش قرار می گیرد.
فتحی، توسعه باغات و اراضی کشاورزی با هدف بهبود کیفیت محصولات و نیز رونق صادرات را از اهداف مهم طرح فوق اعلام و تاکید کرد: آذربایجان شرقی در بخش عمده ای محصولات کشاورزی به عنوان صادرکننده اصلی در کشور مطرح است که با اجرای طرح های مزبور، روند صادرات انواع محصولات باغی و زراعی استان تسریع می شود.
وی از افزایش ۳۰ درصدی میزان صادرات انواع محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی نسبت به پارسال خبر داد و گفت: در حوزه محصولات باغی، این استان همواره رتبه های برتر را در اختیار دارد و در در صادرات محصول سیب نیز رده دوم پس از آذربایجان غربی را داراست.
فتحی یاداور شد: در صادرات سیب زمینی و فلفل دلمه ای، لبنیات و شیر نیز آذربایجان شرقی در رده های نخست کشوری قرار دارد و موانع صادرات پیاز نیز به زودی برطرف می گردد.
شایان ذکر است به گفته فتحی، هم اکنون انواع محصولات کشاورزی، زراعی و لبنی آذربایجان شرقی به بیش از ۵۴ کشور جهان صادر می شود که روسیه، کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و اروپایی مقصد اصلی و بازار هدف استان به شمار می روند.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.