سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی آذربایجان شرقی تاکید کرد؛

مولدسازی بهترین فرصت برای اتمام پروژه‌ های عمرانی نیمه تمام

عصرآزادی آنلاین/ سرویس اقتصادی: سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی آذربایجان شرقی گفت: برای اتمام بیش از ۲۵۰ پروژه عمرانی نیمه تمام در سطح استان، بهره گیری دستگاه های اجرایی از آیین نامه مولدسازی دارایی ها، بهترین فرصت است.
حیدر فتح‌ زاده در گفتگو با خبرنگاران افزود: بر اساس آیین نامه اجرایی مولدسازی، دستگاه های اجرایی می توانند آن دسته از دارایی هایی را که در راستای وظایف ذاتی دستگاه مشمول استفاده نمی شود، واگذار کنند.
وی اضافه کرد: فضاهای اداری فاقد توجیه اقتصادی، دارایی هایی که بیش از یک سال راکد و بدون استفاده باقی مانده، دارایی هایی با کاربری یا بهره برداری تجاری مسکونی و مشابه آن، دارایی هایی که در سادا ثبت نشده و عرصه املاکی که نسبت به اعیان متناسب نبوده و قابلیت تفکیک دارند می توانند مشمول مولدسازی قرار گیرند.
فتح زاده توضیح داد: این دارایی ها به شکل فروش به صورت نقد یا اقساط یا واگذاری حق انتفاع با کاربری های مختلف، در قالب عقود اجاره، مشارکت در ساخت با بخش غیردولتی، تهاتر دارایی های مازاد و استفاده از نهادها و ابزار بازار سرمایه و سایر روش ها قابل واگذاری هستند.
سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی تاکید کرد: مولدسازی به منزله فروش دارایی ها نیست بلکه استفاده بهینه از منابع با رویکرد ارتقای بهره وری منابع و مشارکت بخش خصوصی در اتمام پروژه های نیمه تمام عمرانی است.
وی در عین حال خاطرنشان ساخت: سال شروع برخی از این پروژه ها بیش از ۱۰ سال است که به دلیل عدم تخصیص منابع، نیمه تمام مانده و روش مولد سازی بهترین فرصت برای اتمام این پروژه ها و ارتقای شاخص های بهره وری است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.