رونمایی کتاب «افسون رادا»

عصرآزادی آنلاین / سرویس فرهنگی:
عصرروزپنج شنبه دوم آذرماه باحضور جمعی از نویسندگان اساتید دانشگاه واصحاب رسانه و…مراسم رونمایی کتاب «افسون رادا»، شامل مجموعه اشعار خانم ساروجینی نایدو، ترجمه هومن بابک در مرکز فرهنگی سفارت هند به آدرس خیابان شهید بهشتی، خیابان میرعماد کوچه پیمانی پلاک ۷ برگزار گردید.
عصرآزادی آنلاین – علیرضا نیاکان؛ ساروجینی نایدو شاعر بزرگ ملی هند و یکی از کنشگران دوران استقلال شبه‌قاره و از یاران ماهاتما گاندی بود. کتاب «افسون رادا» دربردارنده بیش از پنجاه شعر از این شاعر هندی به همراه زندگینامه مفصل اوست که برای نخستین بار در نشر پرما @prema.publication و به یاری مرکز فرهنگی سوامی ویوکاناندا در ایران منتشر شده است.
در این برنامه پس ازخیرمقدم آقای دکتر.بلرام شوکلا رییس مرکز فرهنگی سفارت هندهومن بابک، مترجم کتاب افسون رادا   درباره زندگی و آثار ساروجینی نایدو سخنرانی نمود همچنین حامد هاتف شاعر، نویسنده، منتقد ادبی، درباره شعر نایدو و زمانه او صحبت  کرد.
هومن بابک، هندشناس، پژوهشگر و نویسنده و مترجم بیش از ۲۰ سال است که درباره فرهنگ شبه‌قاره پژوهش می‌کند. از او کتاب‌ها و مقالات زیادی درباره فرهنگ و هنر هندوستان منتشر شده است. چیترا (نمایشنامه‌ای در یک پرده)، کاتاکالی (با نگاهی به بنیان‌های نمایش در هند)، راسا (زیبایی‌شناسی در فلسفه هندی) و… برخی از کتاب‌های منتشر شده اوست. کتاب افسون رادا جدیدترین ترجمه‌ی او در زمینه ترجمه شعر هندی است که در انتشارات پرما منتشر شده است.
حامد هاتف نیز شاعر، منتقد و دانش‌آموخته رشته زبان‌های باستانی است که مقالات بسیاری درباره شعر فارسی معاصر به چاپ رسانده است. زحل نام دفتر شعر هاتف است که سال ۹۲ منتشر شده است.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.