سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی آذربایجان شرقی اعلام کرد؛

رشد ۷۸ درصدی اعتبارات استانی شهرستان مراغه در سال ۱۴۰۲

عصرآزادی آنلاین/ سرویس اقتصادی: سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی آذربایجان شرقی گفت: اعتبار استانی شهرستان مراغه در سال ۱۴۰۲ با ۷۸ درصد رشد نسبت به سال گذشته حدود ۱۱۱ میلیارد تومان است.
حیدر فتح‌ زاده در هشتمین جلسه شورای برنامه‌ ریزی و توسعه استان که در شهرستان مراغه برگزار شد اظهار کرد: شهرستان مراغه در سال ۱۵۰۱ دارای ۶۲ میلیارد تومان اعتبار مصوب از اعتبارات استانی بوده و حدود ۸۰ درصد تخصیص داشته است.
وی، اعتبار استانی این شهرستان در سال ۱۴۰۲ را با ۷۸ درصد رشد نسبت به سال گذشته حدود ۱۱۱ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: بر اساس آخرین تقسیمات کشوری، شهرستان مراغه دارای ۲ بخش مرکزی و سراجو، ۲ شهر خراجو و مراغه و ۶ دهستان سراجوی جنوبی، سراجوی شرقی، قوری چای غربی، سراجوی شمالی، سراجوی غربی و قره ناز و ۱۷۷ آبادی می‌‌ باشد.
فتح‌ زاده اضافه کرد: بر اساس برآورد آخرین نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن برای سال ۱۴۰۰، جمعیت شهرستان ۲۷۲ هزار و ۴۰۰ نفر رسیده است که ۶.۷۴ درصد جمعیت استان را شامل می‌ شود و رتبه جمعیت آن در استان برابر ۲ است.
وی تاکید کرد: بر اساس اطلاعات سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۵، تعداد ۶۸ هزار و ۷۵ نفر از جمعیت فعال شهرستان شاغل و ۱۴ هزار و ۹۳۷ نفر بیکار هستند، نرخ بیکاری در این شهرستان ۱۷.۹۹ درصد و از نرخ بیکاری استان ۴.۴۵ درصد بیشتر است.

◾️وضعیت کشاورزی شهرستان مراغه

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی آذربایجان شرقی تشریح کرد: کل اراضی منابع طبیعی شهرستان مراغه برابر با ۹۷ هزار و ۵۷۹ هکتار بوده که ۳.۸۸ درصد اراضی منابع طبیعی استان را شامل می‌ شود.
فتح‌ زاده یادآور شد: کل اراضی قابل کشت شهرستان ۴۴ هزار و ۶۸۲ هکتار است که ۷.۰۵ درصد از کل اراضی قابل کشت استان را شامل می‌ شود و از این مقدار ۷۲ هزار و ۲۸۳ هکتار اراضی کشاورزی دیم و ۲۷ هزار و ۳۳۱ هکتار اراضی کشاورزی آبی است.
این مقام مسئول اذعان داشت: سهم تولیدات زراعی و باغی شهرستان به ترتیب ۱.۹۸ و ۲۵.۴۶ درصد کل تولیدات زراعی و باغی آذربایجان شرقی است.

◾️وضعیت کار در شهرک های صنعتی مراغه

وی توضیح داد: تعداد ۶۷ واحد صنعتی در شهرک های صنعتی این شهرستان مستقر بوده و به بهره‌ برداری رسیده است که تعداد ۵۵ واحد آن در حال حاضر فعال هستند.
سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی ادامه داد: در شهرستان مراغه ۳۴ معدن شناسایی شده است که ۱۶ معدن فعال وجود دارد.

◾️وضعیت زیربنایی شهرستان مراغه

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه طول راههای مراغه برابر با ۶۰۵ کیلومتر معادل ۴.۶ درصد کل راههای استان است خاطرنشان کرد: این شهرستان دارای ۷ کیلومتر بزرگراه، ۴۶ کیلومتر راه اصلی و ۱۷ کیلومتر راه فرعی بوده و راههای آسفالته روستایی برابر با ۳۱۶ کیلومتر است.
فتح‌ زاده ادامه داد: تا سال ۱۴۰۱ درصد خانوارهای بهره مند از گاز در شهرستان ۹۹.۶۹ درصد و تعداد ۱۵۶ روستا دارای گاز بوده است، تا پایان سال گذشته همچنین تعداد انشعاب گاز در این شهرستان ۴۴ هزار و ۸۳۹ انشعاب بوده است.
وی اعلام کرد: تعداد متقاضیان ثبت نام شده نهضت ملی شهرستان ۱۹ هزار و ۸۴۶ نفر و مورد تایید نهایی ۶ هزار و ۳۴۴ نفر است که ۲ هزار و ۵۸۰ مورد قرارداد با سازنده ها منعقد شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.