در دیدار روسای دانشگاه های تبریز و تل عفر عراق عنوان شد؛

زبان تورکی نقطه مشترک همکاری های علمی دانشگاه تبریز و دانشگاه تلعفر

عبدالعریز احمد عزیز بر سهولت در جذب دانشجویان مقاطع دکتری دانشگاه تلعفر توسط دانشگاه تبریز تاکید کرد
عصرآزادی/ سرویس فرهنگی: دیدار رؤسای دانشگاه‌ های تبریز و تلعفر Tal Afar عراق با حضور معاونان آموزشی و پژوهشی دانشگاه و مدیر همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه تبریز برگزار شد.
رئیس دانشگاه تبریز در این نشست گفت: دانشگاه تبریز به‌ عنوان دومین دانشگاه قدیمی ایران با بیش از ۲۱ هزار دانشجو، ۲۰ دانشکده و اساتید مجرب و فرهیخته، ارتباط با عراق را که کشور دوست و همسایه‌ ماست جزو اولویت‌ های خود قرار داده است.
“صفر نصراله زاده” با اشاره به اشتراکات دینی، فرهنگی و حتی زبانی تورکی میان دو دانشگاه تبریز و تلعفر عراق افزود: امیدواریم این امر موجبات رشد و توسعه‌ این دانشگاه را که در سال ۲۰۱۴ تاسیس شده است فراهم نماید.
وی اضافه کرد: زمینه‌ های زیادی برای برقراری ارتباط بین این دو دانشگاه وجود دارد که از جمله‌ این زمینه‌ ها می‌ توان به تبادل استاد و دانشجو، برگزاری دوره‌ های مشترک و غیره اشاره کرد.
نصراله زاده در خاتمه با بیان اینکه تمام زمینه‌ های همکاری بین دو دانشگاه فراهم است تاکید کرد: هرچقدر این ارتباطات و رفت و آمد‌ها افزایش یابد قطعاً پیشرفت و رشد دانشگاه تلعفر نیز فراهم می‌ شود ‌و ما نیز آمادگی خود را برای هرگونه همکاری اعلام می‌ کنیم.
سهولت در جذب دانشجویان مقاطع دکتری دانشگاه تلعفر توسط دانشگاه تبریز
رئیس دانشگاه تلعفر عراق نیز در این دیدار با ابراز خشنودی از حضور در دانشگاه تبریز گفت: ما می‌توانیم نهایت استفاده را از اشتراکات مذهبی، فرهنگی و زبانی یکدیگر داشته باشیم.
“عبدالعریز احمد عزیز” ادامه داد: مشکل اصلی ما تعداد کم نیروی انسانی در بین اساتید است و خواسته‌ مان از دانشگاه تبریز این است که با سهولت در جذب دانشجویان دانشگاه تلعفر و تحصیل این دانشجویان در مقطع دکتری، بتوانیم کمبود استاد در سال‌های آتی را جبران نماییم.
شایان ذکر است دانشگاه تلعفر عراق در سال ۲۰۱۴ تاسیس شد که یک موسسه آموزش عالی دولتی غیرانتفاعی بوده و در شهر ۲۵۰ هزار نفری تلعفر استان نینوا واقع در شمال غرب این کشور واقع شده و اکثریت ساکنان آن تورک هستند.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.