در رینوتکس ۲۰۲۳ تبریز صورت گرفت؛

برگزاری رویداد ایده‌ها و نیازهای فناورانه افراد دارای محدودیت حسی و حرکتی

عصرآزادی آنلاین/ سرویس اقتصادی: همزمان با یازدهمین نمایشگاه فناوری ربع رشیدی رینوتکس 2023، رویداد ایده‌ها و نیازهای افراد دارای محدودیت حسی و حرکتی در تبریز برگزار شد.
شناسایی ایده‌ ها در جهت افزایش کیفیت و بهبود شرایط زندگی افراد با محدودیت حسی و حرکتی، زمینه‌ سازی برای ارتباط بین نیازهای افراد دارای محدودیت حسی و حرکتی با ایده پردازان، شناساندن توانایی افراد دارای محدودیت حسی و حرکتی به جامعه ایده پردازان و کاربرد فناوری‌ های نوین در توانبخشی افراد با محدودیت‌ های حسی و حرکتی اصلی‌ ترین اهداف برگزاری این رویداد بود.
در رویداد ایده‌ها و نیازهای فناورانه افراد دارای محدودیت حسی و حرکتی ضمن ارائه توانمندی‌ های این حوزه، نیازهای فناورانه افراد دارای محدودیت حسی و حرکتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
عضو هیات‌ رئیسه مجلس شورای اسلامی در این رویداد از شرکت‌های فناور، دانش‌ بنیان و خلاق خواست با تولید دانش فنی، ابتکار و اندیشه، زمینه لازم برای زیست بهتر افراد دارای محدودیت‌های حسی و حرکتی را فراهم کنند. روح‌الله متفکر آزاد افزود: با شناسایی نیازهای واقعی این افراد از سویی نیازهای افراد دارای محدودیت رفع و از طرفی میدان فعالیتی بزرگ برای شرکت‌ های دانش‌ بنیان ایجاد می‌ شود.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس ابراز امیدواری کرد با فعالیت شرکت‌ های فناور و دانش‌ بنیان شاهد تولید ثروت از محل دانش و تکنولوژی‌ های پیشرفته در کشور باشیم.
سعید جعفری راد – رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی – نیز از ایجاد مرکز رشد تخصصی در حوزه فناوری‌ های افراد دارای محدودیت حسی و حرکتی تا اتمام سال جاری در پارک علم و فناوری استان خبر داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.